به گزارش ایرنا، جعفر بدری روز چهارشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در محل اتاق بازرگانی افزود: شرایط نامساعد اقتصادی ارتباط مستقیمی با گسست خانواده ها دارد به نحوی که آمار پرونده های ورودی خانواده به مراجع قضایی استان از 200 فقره در 6 ماهه سال گذشته به 800 فقره در نیمه نخست امسال افزایش یافته است.
وی کار تولید را در شرایط اقتصادی کنونی جهاد دانست و اظهار داشت: نابسامانی اوضاع اقتصاد موجب بروز بحران در خانواده، شکایت های مالی و در نتیجه افزایش زندانیان می شود.
وی تصریح کرد: سیاست اصلی مسئولان نظام، کمک به تولید و صنعت است و همه باید کمک کنند فعالان اقتصادی در شرایط دشوار کنونی، بتوانند به تولید خود ادامه داده و اقتصاد کشور را نیز پویا نگه دارند.
رییس کل دادگستری لرستان با انتقاد از برخی بخشنامه ها و دستورالعمل های غیراجرایی افزود: دستگاه های اجرایی برنامه ثابتی برای حمایت از تولید کننده ندارند و مقررات پیمان ارزی مدام تغییر می کند.
بدری با بیان اینکه دولت باید به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تنفس مالی دهد اظهار داشت: چنانچه موانع و فشار اقتصادی از پیش روی جوانان استان برداشته شود برخی از انها قابلیت ایجاد برندهای جهانی با قدرت رقابت بالا را دارند.
وی گفت: بانک ها مطالباتی دارند که باید پرداخت شود و دستگاه های اجرایی استان نیز همچون مالیات و تامین اجتماعی و شرکت های خدمات رسان همکاری مطلوبی با واحدهای تولیدی داشته اند اما باید نتایج این همکاری ها در سطح جامعه احساس شود.
در این جلسه از پنج صادرکننده نمونه معدن، سه صادرکننده بخش کشاورزی و 10 صادرکننده صنعتی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
صادرات استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 12 درصدی به 159 میلیون دلار رسیده است.
هلند، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، بلژیک، کاندا، یونان، بلغارستان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله شرکای اقتصادی لرستان هستند که در این میان عراق و افغانستان بیشترین بازار هدف صادرات استان را به خود اختصاص داده اند و همچنین محصولات پتروشیمی، داروی انسانی و دامی و فروآلیاژ سه کالای نخست صادراتی این منطقه هستند.
بر اساس اعلام سازمان صمت لرستان پرداخت تسهیلات رونق تولید سال 97 از شهریور ماه آغاز شده و تا آبان ماه امسال متوسط این شاخص در استان بیش از میانگین کشوری بوده به نحوی که از مجموع 51 هزار میلیارد ریال این تسهیلات در کشور 3.28 درصد پرداخت شده در حالیکه تحقق این امر در لرستان 350 میلیارد ریال معادل 4.37 درصد است.
سهم لرستان از تسهیلات رونق تولید امسال هشت هزار میلیارد ریال و مجموع واحدهای صنعتی استان یکهزار و 655 باب با سرمایه ثبتی 30 هزار و 880 میلیارد ریال است که با توجه به ایجاد این واحدها از سال های گذشته تاکنون سرمایه اصلی این واحدها بیش از رقم ثبت شده می باشد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.