به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون عمرانی فرماندار سلسله در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حوادث طبیعی پیش بینی نشده همچون سیل، زلزله و توفان هرساله انسان های فراوانی را به کام مرگ می فرستد که نخستین گام برای کاهش خسارات ناشی از این حوادث پیشگیری است.
خدیجه بهزادیان با تاکید بر لزوم آموزش و مشارکت شهروندان در زمینه های مختلف، افزود: در این راستا آموزش بهترین مسیری است که خودایمنی را به همراه دارد و با انجام آن مردم می توانند دولت را در اجرای برنامه های پیشگیرانه یاری دهند.
وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه ثابت کرد که حس همبستگی در بین مردم وجود دارد و در زمان بحران به خوبی وارد عمل می شوند.
بهزادیان با تاکید بر اینکه هنوز در مقوله پیشگیری برنامه ریزی و اقدام خوبی انجام نشده است، عنوان کرد: لازم است که در این راستا از ظرفیت و پتانسیل مساجد، دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد برای آموزش، تقویت، مشارکت و آماده سازی مردم بهره گرفت.
رئیس جمعیت هلال احمر سلسله نیز با بیان اینکه بررسی وضعیت مدارس و آمادگی دانش آموزان در شرایط بحرانی مانند زلزله از اهداف اصلی این مانور است، اظهار داشت: مدارس به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تجمع انسانی بایستی آمادگی لازم را جهت مقابله با حوادثی همچون زلزله داشته باشند.
حسین زینی وند با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی زلزله و آموزش حدود 600 نفر از دانش آموزان و عموم جامعه از ابتدای سال جاری تاکنون در این کلاس های آموزشی، عنوان کرد: با فرهنگ ‌سازی در این زمینه و توانمند سازی دانش آموزان و آشنایی آنان با حوادث طبیعی می توان تلفات ناشی از این حوادث را کاهش داد.
الشتر مرکز شهرستان سلسله 45 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.