به گزارش ایرنا، سرهنگ علی میراحمدی روز سه شنبه در جلسه قاچاق کالا و ارز که در محل استانداری لرستان برگزار شد گفت: در حوزه کشفیات 81 قلم کالای قاچاق کشف شده است.
وی با اشاره به افزایش در توقیف و افزایش در کشف گفت: این به معنای افزایش قاچاق کالا است در حالیکه ما می گوئیم مرزها را بسته ایم پس این کالای قاچاق از کجا می آید که در واقع رفع این مشکل می طلبد که تمامی دستگاه های مربوط پای کار آیند.
میراحمدی با اشاره به موضوع قاچاق دام از استان به مقصد سایر استان ها گفت: در این خصوص تعداد 130 راس گوسفند در گردنه گشور به مقصد کرمانشاه توقیف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی لرستان گفت: تعداد 769 خودرو نیز توقیف شده که در هشت ماه امسال در مقایسه مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد .
وی افزود: تعداد پرونده های بالای یک میلیون تومان نیز یکهزار و 653 فقره بوده است که یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در حوزه ارزش های ریالی نیز 32 درصد رشد داشته ایم گفت:کشفیات کالای قاچاق در استان بیش از 78 میلیارد تومان بوده است.
جانشین فرماندهی انتظامی لرستان گفت: در بحث سوخت نیز در شهرستان الیگودرز در یک مورد 22 هزار لیتر نفت گاز که در یک تانکر جا سازی شده بود توقیف شد.

**ارجاع 492 پرونده قاچاق کالا به گمرک لرستان
مهران بابا دوست معاون اداری و مالی گمرک لرستان در جلسه قاچاق کالا و ارز گفت: در هشت ماه امسال تعداد 492 فقره پرونده قاچاق کالا به منظور ارزش گذاری و انطباق به گمرک ارجاع شده است.
وی افزود: ارزش این تعداد پرونده ها معادل بالغ بر 300 میلیارد ریال است.
معاون اداری و مالی گمرک لرستان گفت: سال گذشته در هشت ماه سال مجموع پرونده های این بخش 504 فقره به ارزش 178میلیارد ریال بود که مقایسه امسال با سال گذشته نشان می هد که امسال از نظر تعداد 2 درصد کاهش و از نظر ارزش حدود 68 درصد افزایش داشته است.
پیمان بهرامی مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: آمار رسیدگی به تخلفات امسال در هشت ماه 159 پرونده بوده است که آرای صادره آنها 151 مورد بوده است .
وی افزود: مجموع غرامت های تعیین شده بالغ بر 30 میلیارد و 22 میلیون و 420 هزار ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش دارد.
بهرامی گفت: در حوزه نفت گاز سال گذشته هفت هزار و 350 لیتر و امسال 65 هزار و 200 لیتر کشفیات داشته ایم.
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: در بخش توزیع نفت نفت سفید تا به امروز 32 میلیون لیتر توزیع شده است که در مقایسه با سال قبل 12 درصد رشد منفی داشته است.
وی افزود: بیشترین طیف استفاده کننده از نفت سفید مناطق روستایی هستند بطوریکه در مجموع در استان 50 هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید هستند.
بهرامی گفت: در بخش توزیع گاز مایع در هشت ماه امسال 27 هزار و 800 تن گاز مایع توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد منفی داشته است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.