به گزارش ایرنا مهدی رحیمی ظهر امروز در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان که درمحل سالن همایش های دانشگاه علمی کاربردی خرم آباد برگزار شد، اظهارداشت: مبتکران لرستانی طرح هایی ارائه داده اند که در جهان بی نظیراست.
وی با بیان اینکه 600 پایگاه علمی و پژوهشی درکشورراه اندازی شده است، افزود: این مسئله به منظور بررسی چالش های مهم کشور و ایجاد رویحه مطالبه گری انجام شده و راه اندازی 32 اندیشکده و مرکز حمایت از مبتکران نیز در همین راستا فعال است.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور یکی از سیاست های مهم این سازمان را طرح اعطلای علمی در کشور دانست و بیان کرد: در این خصوص در محل لانه جاسوسی مرکز نوآوری بسیج را در آینده راه اندازی می شود که در این طرح 100 هسته مدیریت دانش بنیان، 580 هسته گفتمان ساز، 800 هسته توانمند ساز و 400 هسته فناور پیش بینی شده است.
رحیمی سیاست دیگر سازمان را تقویت معاونت های علمی پژوهشی استان ها به عنوان سرپنجه های اصلی علمی در استان ها اعلام کرد و ادامه داد: همه این سیاست ها نشان دهنده این واقعیت است که هدف اصلی ما تکمیل چرخه علم و فن آوری در کشور خواهد بود.
وی اضافه کرد: همان طور که در زمان جنگ تحمیلی برای باز کردن یک معبر مین همه داوطلب می شدند امروزهم در چنین شرایطی باید اینگونه عمل کنیم.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: اوایل سال 93 دو جوان روستایی اعلام کردند که به فناوری ساخت باتری مادام العمر دست یافته اند اما این اتفاق در گیر ودار ساز و کارهای اداری و مشکلات مختلف مدتی به فراموشی سپرده شد تا اینکه شرکت های سامسونگ و ال جی نه تنها طرح آنها را از آن خود کردند بلکه روش دستیابی به این فناوری را نیز مخفی نگه داشته اند.
رحیمی ارتباط تنگاتنگ بین بسیج و دستگاه های مختلف را تنها راه توسعه کشور دانست و افزود: اگر تفکر بسیجی در کشور حاکم نباشد به جرأت می توان گفت که هیچ پیشرفتی در کار نیست.
به گزارش ایرنا، درپایان این جشنواره از کتاب کاربردهای پلاسما در صنعت هوافضا تالیف مهدی رحیمی و پوریا رضا پور که با حمایت مرکز پلاسما و لیزر کشور و همچنین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان منتشر شده رونمایی شد.
7264/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.