به گزارش ایرنا ، محمدرضا کدخدازاده روز شنبه در نشست بررسی موانع اجرای طرح کمربندی دورود در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح کنارگذر دورود از اواخر سال 93 آغاز شد اظهار داشت: از ابتدا تصور این بود که این طرح سه ساله به پایان می رسد اما آغاز عملیات اجرایی طرح با توزیع اسناد خزانه اسلامی همزمان شد.
وی اضافه کرد: درسالهای 94 و 95 نقدینگی در کشور موجود نبود و در سال 96 نیز دولت برنامه ای برای خرید زمین نداشت.
وی بیان داشت: بعد از سال 96 و با مجوز دولت مبنی بر خرید زمین با اسناد خزانه اسلامی شروع به توجیه کشاورزان و معارضین طرح کردیم.
کدخدازاده با بیان اینکه هم اکنون برای آزادسازی کیلومتر صفر تا هشت طرح مبلغ 56میلیارد ریال نیاز است افزود: برای چهار کیلومتر بعدی نیز تاکنون اقدامی در صورت تملک اراضی صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر همکاری مردم منطقه در اجرای این طرح گفت: در هشت کیلومتر ابتدایی پیمانکار موظف شده کارهای زیر سازی را انجام دهد و به محض مساعد شدن هوا اقدامات روسازی و آسفالت نیز اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای چهار کیلومتر دوم نیز پیمانکار جدید انتخاب شده که پیش جلسه ای نیز در خصوص ارزیابی زمین ها با آنها داشته ایم افزود : امید است با کمک مسئولین محلی بتوانیم مردم را برای پرداخت اسناد خزانه به عنوان خرید زمین توجیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات سال آینده نسبت به سال گذشته می بایست افزایش پیدا کند افزود : با توجه به محدودیتهای دولت و همچنین اهمیت این طرح سعی کردیم اعتبارات طرح را افزایش دهیم.
کدخدازاده بیان داشت : مسئولین استانی نیز در اعتبارات و پشتیبانی طرح کنارگذر دورود همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند زیرا این محور بسیار حائز اهمیت است و تاکنون مشکلاتی را برای شهروندان دورودی بوجود آورده است.
وی گفت : سال آینده تمام سعی خود را خواهیم کرد که عملیات روسازی محور به طور کامل انجام شود.
در این نشست نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت : بیش از 90 درصد اعتبارات طرح کمربندی دورود ملی بوده و تاکنون کمک های استانی در این خصوص چشم گیر نبوده است.
مجید کیانپور با بیان اینکه مسئولین استانی می بایست سهم خود را در اجرای این طرح ایفا کنند افزود : در زمان استاندار وقت قول هایی در خصوص کمک به این طرح داده که متأسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.
وی اظهار داشت: با پیگری های صورت گرفته برای ادامه این طرح دستورات لازم برای اختصاص مبلغ یکصد میلیارد ریال از رئیس سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است.
7268/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.