به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری بیستمین مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن-جامعه تاب آور در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: برنامه زمانبندی برای مانورها باید در سال تهیه و در کنار انجام مانورها نقشه بحران در شهر تعریف شود.
وی گفت: با ایجاد نقشه بحران در کمترین زمان، کوتاه ترین مسیر برای امدادرسانی انتخاب می شود و باید برای هر منطقه این نقشه جدا تهیه شود.
وی افزود: در شرایط بحران مناطقی که آسیب پذیرتر هستند بسیار آسیب می بینند و با تهیه نقشه بحران قطعا این آسیب ها از زمان وقوع کمتر خواهد شد.
مرادپور بیان کرد: هیچ برنامه ای در این خصوص در استان تهیه نشده و برنامه مشخصی در بحران نداریم و در شرایط بحران اگر اتفاقی بیفتد کاری نمی توانیم کاری کنیم.
وی ادامه داد: اماکن امن باید شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه ایجاد مانور آمادگی لازم را در شرایط بحران افزایش می دهد عنوان کرد: مانور لازم و ضروری است و باید انجام شود اما در بحث انجام آن باید شرایط بخوبی فراهم گردد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز در ادامه این نشست افزود: هدف از ایجاد مانور در جهت آمادگی در مقابل زلزله است و آموزش های لازم به دانش آموزان صورت می گیرد.
غلامرضا آقامیرزایی گفت: با ایجاد مانور نقاط ضعف و قوت شناخته می شود و آمادگی لازم در شرایط بحران را فرا گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: آمادگی برگزاری مانور در تمام شهرستان ها وجود دارد.
فرماندار خرم آباد نیز گفت: زلزله یک پدیده اجتماعی است و باید شرایط مقابله و پیشگیری از آن را فرا گیریم.
اسد عبدالهی افزود: زمانی که بحران بوجود می آید باید همه آماده باشند.
وی ادامه داد: سازوکار لازم همچنین ابزار و امکانات مناسب برای شرایط بحران باید فراهم شود و درصورتی که لوازم و امکانات را تامین کنیم در زمان بحران آسیب ها کاهش می یابد.
هفتم آذر ماه امسال مانور زلزله در مدارس لرستان برگزار می شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.