رضا آریایی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات آزاد سازی حریم امام زاده جعفر که در محل این امام زاده برگزار شد، افزود: محوطه امامزاده نیاز به ساماندهی دارد و این مهم نباید به پارکینگ خودرو تبدیل شود از این محوطه و حریم باید برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی استفاده شود.
وی با اشاره به پیشینه غنی تاریخی بروجرد اظهارداشت: این شهرستان دارای 280 هکتار بافت تاریخی و فرسوده است که حدود 54 هزار نفر در آنها ساکن هستند.
فرماندار بروجرد بیان کرد: در سال 85 بعد از زلزله حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مسجد امام خمینی(ره)، مسجد جامع و امامزاده جعفر هزینه شد اما با توجه به شرایط موجود باید اقدامات و تعمیرات بیشتری برای حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی صورت گیرد.
آریایی اضافه کرد: بافت تاریخی بروجرد در بافت فرسوده ادغام و تفکیک آن سخت شده و مردم در این میان نتوانسته اند بازسازی واحدها را انجام دهند.
سرپرست شهرداری بروجرد نیز در این نشست گفت: برای طرح توسعه و ساماندهی امامزاده جعفر بروجرد 240میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
ابراهیم صارمی افزود: فضای این امامزاده 31 هزار و 719 متر است که 14 هزار متر از فضای موجود معادل 6هزارو 102 متر مربع توسط شهرداری تملک شده است.
سید امین قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بعد از ثبت آثار تاریخی اقدامات لازم برای مرمت آن صورت می گیرد اما برای اجرای طرح توسعه باید از درآمدهای امامزاده و دیگر منابع استفاده شود.
معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه بروجرد افزود: 100 میلیارد ریال برای توسعه امامزاده جعفرنیاز است در صورتی که سالانه درامد این امامزاده حدود 500 میلیون ریال است که از این مبلغ 40 درصد جهت کارهای عمرانی هزینه می شود.
محمد کوشکی بیان کرد: طرح توسعه و آزاد سازی حریم امام زاده جعفر به زودی آغاز می شود.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.