حجت الاسلام علی ارکبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 10 وقف جدید شامل واحدهای مسکونی، مسجد، حسینیه و زمین در بروجرد به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: 15 پرونده موقوفه خواری به دستگاه قضایی ارجاع که برای 9 مورد آن رای صادر و اجرا شده و در برخی موارد نیز موقوفه خواران به دلیل عدم پرداخت اجاره موظف به پرداخت بهای آن شده اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد بیان کرد: در بازرسی های انجام شده اداره اوقاف بروجرد رتبه برتر استانی را کسب کرد.
حجت الاسلام ارکبان اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و 300 رقبه صنعتی، کشاورزی، بهداشتی، نظامی و آموزشی در بروجرد وجود دارد که با برنامه ریزی های کارشناسی صورت گرفته در یک سال اخیر و بهره گیری از نقشه های جی آی اس و یو تی ام این میزان به ویژه در بخش کشاورزی به چهار هزار رقبه افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 70 سند تک برگی برای موقوفات شهرستان صادر شده و پیگیری های لازم برای سند دار کردن دیگر موقوفات بروجرد نیز در حال انجام است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: با توجه به موقوفات بدون درآمد از سوی سرمایه گذار چهار واحد مسکونی در 2رقبه ایجاد و در هفته وقف به بهره برداری رسیده است.
حجت الاسلام ارکبان افزود: واقفان می توانند در حوزه ازدواج جوانان، کمک به نیازمندان، دارو و درمان، روضه ائمه اطهار(ع) و کمک به اعزام نیازمندان به عتبات عالیات و مشهد مقدس وقف هایی را اختصاص دهند.
وی اظهارداشت: هم اکنون 140 موقوفه متصرفی و 15 موقوفه غیرمتصرفی در بروجرد وجود دارد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.