رضا آریایی روز سه شنبه دربازدید از بخش نابینایان کتابخانه علامه شهیدی بروجرد با اشاره به اینکه نابینایی یک نقص نیست، اظهارداشت: کم بینا بودن از دلیل فاصله گرفتن از زندگی و جامعه نیست و در جامعه بسیار است نابینایانی که خدمات بزرگی را به جامعه ارائه داده اند.
وی افزود: امروز تعداد زیادی از نابینایان و افراد کم بینا در بخش های اداری و خصوصی این شهرستان فعالیت می کنند و این نقص موجب نشده که خود را از جداز جامعه بدانند و مسئولان و دیگر اقشار مختلف جامعه نیز آنها را حمایت خواهند کرد.
فرماندار بروجرد برمناسب سازی معابر و پیاده روها معلولان و نابینایان تاکید کرد، و ادامه داد: موضوع بهسازی معابرهمچنان به طورمستمر در حال انجام است اما انتظار می رود برای رفاه بیشتر نابینایان اقدامات جدی تری صورت گیرد.
مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد افزود: افتتاح کتابخانه نابینایان از سال 93 با پیگیری های این نهاد و بهزیستی بروجرد پیگیری شد شد واین مهم با حمایت انجمن نابینایان کشور و بخش خصوصی این مهم در مدت یک ماه تحقق یافت
داوود پهلوان بیان کرد: کتابخانه تخصصی نابینایان واقع در کتابخانه عمومی علامه شهیدی بروجرد با داشتن امکانات و تجهیزات به روز، مکانی مناسب برای استفاده و مطالعه روشندلان استان و غرب کشور ویژه کودکان و نوجوانان و بزرگسالان نابینا و کم بینا است.
وی اظهارداشت: این کتابخانه به تجهیزاتی مانند هدفون، دی وی دی های آموزشی، آمپلی فایر، قفسه های مخصوص، اسباب بازی های فکری و نرم افزارهای ویژه مجهز شده است.
مدیر نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: بیش از 800 عنوان کتاب بریل و گویا ویژه نابینایان در کتابخانه علامه شهیدی این شهرستان نگهداری می شود از این تعداد 250جلد کتاب بریل و مابقی به صورت کتاب گویا در قالب نوارهای کاست می باشد.
پهلوان بیان کرد: این کتابخانه آمادگی کافی برای جذب روشندلان از دیگر شهرهای استان و منطقه غرب کشور را دارد.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.