حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این وقف با نیت کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و امورات فرهنگی مسجد بلال در شهرک امام خمینی نورآباد ثبت شده است.
وی اظهار داشت: : نورآباد یکی از مناطق محروم کشور می باشد که از امکانات خوبی برخوردار نیست و تاکنون نیز چنین وقفی در این شهرستان صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین بانوی خیراندیش 'قدم خیر گرجی' با حضور در محل اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ازنا تمام دارایی‌اش را شامل یک واحد منزل 250متری و 2 باب مغازه تجاری به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال را وقف قرآن کریم کرد.
حجت الاسلام عباس زاده گفت: بر اساس نیت واقف تا زمان قیام قائم آل محمد(ص) این وقف با نیت قرآن کریم و گسترش و ترویج دین مبین اسلام است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: امسال ایجاد 100 وقف جدید منفعتی و انتفاعی در استان برنامه ریزی و تاکنون 60 مورد محقق شده و دهه وقف نیز 20 مورد اعلام شده که کار پیگیری و ثبت این موارد در سامانه در دست اقدام است.
حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود تنها 10 مورد وقف منفعتی افزود: بیشترین وقف های استان حسینیه، مسجد، ساختمان و مغازه هستند و وقف های انتفاعی بسیار کم و مواردی همچون باغ گردو برای فقرا و ساختمان های با درآمدزایی در راستای امور قرآنی هستند.
وی با اشاره به اینکه الشتر و نورآباد با 17 مورد امسال بیشترین وقف را داشته اند تصریح کرد: بیمارستان خیریه عسلیان خرم آباد از مهمترین موقوفات استان است و زمین بیمارستان در حال احداث بیماران سرطانی بروجرد نیز وقف شده است.
حجت الاسلام عباس زاده گفت: علیرغم اینکه موقوفات عزاداری امام حسین (ع) همچنان در استان نیاز است اما تلاش می شود وقف های جدید به سمت سایر حوزه ها از جمله قرآن، علم و دانش، پزشکی، دانشگاه، حوزه های علمیه، تبلیغ دین و جهیزیه هدایت شود.
2 هزار و 742 موقوفه در لرستان ثبت شد و از مجموع هفت هزار و 235 رقبه نیز چهار هزار و 105 مورد منفعتی(دارای درآمد) و مابقی انتفاعی هستند.
همچنین حجت الاسلام شیخ محمدمحمدی نماینده دوره های دوم، چهارم، ششم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.