محمد جواد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون پرورش فکری بسترساز حرکت هایی است که کودکان و نوجوانان را به مسیر دانایی و آگاهی سوق می دهد.
وی اظهارداشت: در این راستا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درهفته کتاب وکتابخوانی با شعار«تمرین زندگی درسایه سار کتاب» درجهت ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید مبتنی بر رسالت اصلی کانون، برنامه های خود را آغاز کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان کرد: درهفته کتاب، همه کودکان و نوجوانان متقاضی عضویت در مراکز فرهنگی و هنری ثابت درسراسراستان به طور رایگان ثبت نام می شوند.
محمدی اضافه کرد: انتقال و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان با همکاری و مشارکت خانواده ها، دستگاه های فرهنگی و اجرایی به ویژه آموزش وپرورش و تشکل های مردم نهاد میسر می شود که در این راستا برنامه های متنوعی با محور کتاب در حال اجرا است.
وی ادامه داد: فعالیت های مشارکتی و حضورکودکان و نوجوانان کانون درنمایشگاه کتاب با 2 ایستگاه نقاشی و قصه گویی و فعالیت های کتاب محور، همایش تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، اجرای ویژه برنامه های مختلف درمدارس با مشارکت و حضور خانواده ها و والدین و تشکل های مردم نهاد، حضورکودکان و نوجوانان در شهرکتاب، کتابفروشی ها و چاپخانه ها، دیدار با نویسندگان و شاعران مطرح استان ازجمله برنامه های هفته کتاب در لرستان است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 17 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان فعال است و حدود 167 هزار جلد کتاب در سطح این مراکز وجود دارد.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.