به گزارش ایرنا کوروش ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این بخش با ظرفیت 20 تخت و اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال توسط یک خیر بروجردی به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت:بخش انکولوژی این مرکز تخصصی اطفال پیش از این با ظرفیت هشت تخت به ارائه خدمات می پرداخت که پاسخگوی جمعیت بالای مراجعین نبود و این موضوع باعث آمار بالای بیماران اعزامی این بخش به استان های دیگر شده بود.
ساکی ادامه داد: هم اکنون با افزایش ظرفیت تخت های آنکولوژی استان بخش عمده ای از نیاز مراجعین تأمین شده است و بار اعزام ها به صورت گسترده ای کاسته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خیرین سلامت در سه سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال به بخش درمان استان کمک کردند.
ساکی افزود: هم اکنون عملیات ساخت 2 بیمارستان در نورآباد و رومشکان با کمک خیرین آغاز شده که امیدواریم با بهره برداری از این مراکز بیمارستانی تحولی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این مناطق صورت پذیرد.
وی با اشاره به فعالیت 643 خانه بهداشت در لرستان اظهار داشت: سال گذشته 640 میلیارد ریال توسط خیرین سلامت در استان در این ارتباط هزینه شد.
ساکی همچنین گفت: در سال 1392 به ازای هر یکهزار نفر در استان هشت دهم تخت بیمارستانی وجود داشت اما اکنون برای یکهزارنفر یک تخت وجود دارد.
وی اظهار داشت: با یکهزار تخت در حال ساخت در لرستان و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ١٤٠٠ به ازای هر یکهزار نفر 2.2 دهم تخت خواهیم داشت.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.