به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر روز دوشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در محل بیت امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: امروز بخش ها و مسائلی در جامعه داریم که انجام آنها نیازمند به پشتوانه های مالی است و کارکردهای وقف را باید به سمت انجام همین امور هدایت کرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز ضروری ترین مساله در خصوص وقف ، جهت دهی موقوفات است گفت: باید کاردکردهای وقف را توسعه داد و آنها را روزآمد و مطابق زمان پیش برد.
آیت الله میرعمادی یادآور شد: با توجه به تغییرات در شیوه های زندگی ، مسائل و نیازهای اقتصادی و نیازهای دینی جدید مردم امروز می توان از ظرفیت وقف در کارها و نیازهای جدید استفاده کرد.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید به دین اسلام به خاطر داشته قوی آن افتخار کرد افزود: یکی از این داشته ها وقف است که بعنوان اندیشه ای بلند و دوراندیش اسلام هیچ قدرتی نمی تواند آن را بهم بزند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به وقف باید نگاهی بلند و عمیق باشد افزود: اسلام با دوراندیشی منبع درآمدی درست کرده است که باید از ظرفیت آن در راستای رسیدن به اهداف اسلام بهره گرفت و در واقع وقف مهمترین پشتوانه برای نظام اسلامی است.
امام جمعه خرم آباد گفت: نوع نگاه ما به وقف باید نگاه حکومتی و سیستمی باشد یعنی بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله میرعمادی افزود:در مجموعه اوقاف باید انسان های عمیق و عادلی باشند تا اعتماد مردم را جلب کنند.
وی افزود: در رژیم گذشته دست اندازی ها و چیاول گری های زیادی در موقوفات می شد و همین امر منجر به بدبینی مردم نسبت به موقوفات شده بود و در واقع نوعی نگاه درباری به آن حاکم بود .
امام جمعه خرم آباد گفت: باید کسانی در مجموعه اوقاف باشند که اینها خودشان آگاه و بصیر نسبت به مسایل وقف باشند تا زمانیکه خود اشخاص نوع نگاه و برداشت و اندیشه آنها نسبت به وقف صحیح و عالمانه نباشد نمی تواند کارساز باشد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: وقف یک ظرفیت بسیار گسترده و عمیق است که از این ظرفیت باید بدرستی استفاده مرد.
آیت الله میرعمادی گفت: مساجد و امام زاده ها و موقوفات ظرفیت بالایی هستند که این ظرفیت ها هم باید مورد استفاده قرار گیرند و هم اینکه به آنها افزوده شود و در واقع باید علاوه بر میراث خواری در این زمینه باید میراث گذار هم بود.
وی افزود: اگر موقوفات گذشتگان نبود امروز این پیاده روی اربعین و فرهنگ عاشورایی هم وجود نداشت و باید قدر تمام این داشته هایمان را بدانیم.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به حضور پرشور مردم در 13 آبان امسال گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در 13 آبان امسال همه چیز را تمام کرد و با وجود اعلام دور جدید تحریم ها برای این روز ولی مردم با حضور خود غوغا به پا کردند.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.