معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در جلسه کارگروه گردشگری استان عنوان کرد: تاکنون در لرستان هیچگونه طرح مطلوبی برای گردشگری نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، احمد مرادپور در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان لرستان صنعت گردشگری جوان است، گفت: صنعت گردشگری در استان لرستان جوان است و سابقه خیلی طولانی ندارد.

 وی عنوان کرد: باید بپذیریم ما در ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات گردشگری نسبت به گردشگر عقب هستیم و هیچ برنامه‌ای برای استقبال از این گردشگر ها تاکنون نداشته ایم.

 دکتر مرادپور گفت: تاکنون هیچ طرح مطلوب و مدونی برای هیچکدام از سایتهای گردشگری استان تهیه نشده است از این رو میراث فرهنگی و گردشگری استان باید مطالعات طرح جامع سایت های گردشگری را تهیه کند.

 وی افزود: اگر این طرح جامع تهیه شود، تمام نقاط گردشگری استان لرستان شناسایی و برای هرکدام یک طرح تعریف می شود.

 دکتر مرادپور از طرح جامع پل دره خزینه پلدختر و چشمه های داخل قلعه فلک الافلاک خرم آباد به دستور استاندار لرستان خبر داد و گفت: انتظار ما از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان این است که طرح جامع سایت های گردشگری آبشار بیشه،سراب کهمان، ونایی و چشمه های خرم آباد را به صورت طرح های اجرایی تهیه کند و تا پایان امسال این طرح ها نقشه راهی برای اجراء و ساماندهی این مکان ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در ادامه یادآور شد: هم اکنون جاده سلامت به سمت آبشار وارک توسط میراث فرهنگی در حال انجام است، ولی باید طرح مطالعاتی دو آبشار وارک و نوژیان در دستور کار میراث فرهنگی لرستان قرار گیرد، زیرا ما اگر طرح نداشته باشیم، مردم خودشان بصورت غیرکارشناسی طرح هایی را در این مکان ها ایجاد می کنند که با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

 دکتر مرادپور گفت: هنوز نتوانستیم از گردشگرانی که به استان لرستان سفر می کنند، تولید ثروت کنیم از این رو باید این زمینه تولید ثروت از گردشگران به استان لرستان را فراهم کنیم.

دکتر مرادپور گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط باید برای اداره این طرح ها از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.