به گزارش ایرنا سید امین قاسمی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: بررسی مشکلات مناطق گردشگرپذیر لرستان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: منطقه گردشگری ونایی منطقه نمونه گردشگری مصوب هیات وزیران است و تاکنون مجوزهای قانونی مورد نیاز برای این منطقه اخذ نشده است.
قاسمی اظهار داشت: برخی افراد واحدهای پذیرایی غیراستاندارد در این منطقه ایجاد و در حال بهره برداری هستند.
وی بیان کرد: این منطقه مسیر دسترسی باریک و حادثه خیز دارد و تجاوز به حریم رودخانه ایجاد شده و فاضلاب سرویس های بهداشتی و آشپزخانه های واحدهای پذیرایی به رودخانه وارد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: همچنین آبشار بیشه با عدم مالکیت قانونی مردم محلی اراضی پیرامونی و فعالیت دکه ها و فروشگاه ها مواجه است.
وی افزود: سازه های ناهنجاری در این منطقه برای کسب و کار ایجاد شده است و اقامتگاه های غیر مجازی وجود دارد و خدمات و قیمت در این منطقه همخوانی ندارد.
قاسمی ادامه داد: منطقه کهمان نیز با فعالیت غیر مجاز واحدهای پذیرایی مواجه است وتصرف اراضی ملی توسط افرادی ایجاد شده و در این منطقه تقاضای زیادی برای ارائه خدمات وجود دارد که تاکنون به دلیل مشکلات موجود امکان صدور مجوز نداشته است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.