در ادامه این مطلب آمده است: که در سال های اخیر بیش از پیش در سطح شهر خرم آباد نمود پیدا کرده و سبب کدرشدن چهره فرهنگی شهر شده است.
جالب است بدانید تکدی گری به 2 صورت انجام می پذیرید تکدی گری پنهان و آشکار.
در تکدی گری پنهان افرادی مانند دراویش،دعانویس و همچنین فالگیرها فعالیت می کنند و در تکدی گری آشکار افرادی در معابر شهر به گدایی می پردازند و سعی می کنند حس ترحم مردم در جامعه را برانگیزدو آنها را مجاب به کمک کنند فعال هستند.
طبق گزارشات واصله از ستاد جمع آوری متکدیان در منطقه گل سفید خرم آباد، کمتر از پنج درصد این افراد نیازمند هستند و مابقی در شرایط مالی مناسبی به سر می برند و تنها با هدف کلاهبرداری در این حوزه فعالیت می کنند که 90 درصد این افراد معتاد هستند.
بر کسی پوشیده نیست که افراد نیازمند و ناتوان از طریق دستگاه های بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش و حمایت قرار دارند و تاحدودی از این منابع نیازهای انها برطرف می شود هر چند این حمایت ها جوابگوی تمامی نیازهای آنها نیست.
باتوجه به بحران کار وضعیت اقتصادی نامناسب کشور و البته عدم نظارت و برخورد قاطع دستگاه های مربوطه نظیر بهزیستی،نیروی انتظامی و دستگاه قضا با ایت افراد سودجو آمار متکدیان در سطح شهر خرم آباد رو به افزایش است.
دستگاه های مربوطه می بایست با برخورد شدید با ابن کلاهبرداران،مانع فعالیت آنها در سطح شهر شوند و افراد سودجو در این حوزه را مجازات کنندو متاسفانه در سال های اخیر شاهد حضور متکدیان حرفه ای و خارجی در سطح استان بوده ایم که حتی برخی از آنها به صورت تیمی فعالیت می کنند و سالهاست از این راه کلاهبرداری و پول های کلانی را به جیب می زنند.
خوشبختانه ستادی در منطقه گل سفید خرم آباد با هماهنگی و همکاری فرمانداری مرکز استان، شهرداری خرم آباد و نیروی انتظامی در حوزه جمع آوری متکدیان و معتادان متهاجر احداث شده که در تلاش و فعالیت بسیاری در راستای کاهش متکدیان و برخورد با افراد سودجو در این حوزه انجام داده است و تاحدودی عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.
منبع: پایگاه خبری گیتی آنلاین
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.