معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: شرکت‌های تولیدکننده تدابیری برای پدافند غیرعامل حمل قیر پیش‌بینی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، گودرز امیری در همایش قیر و آسفالت که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: یکی از مباحث اساسی روز جامعه موضوع حمل‌ونقل قیر و مواد نفتی است.

وی ادامه داد: بحث حق قیر و انحصاری آن ایرادی بوده که همواره بر متولیان امر وارد است، گاهی در اوج کار و در نقطه مفید با مشکلاتی از قبیل عدم حمل قیر روبه‌رو هستیم، بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده این محصولات تدابیری در خصوص پدافند غیرعامل حمل قیر پیش‌بینی کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: با وجود اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا بحث استفاده از بتن پیشرفت زیادی داشته تا جایی که شاید در آینده نزدیک جایگزین قیر و آسفالت شود اما تا رسیدن کشور ایران به این مرحله فاصله زیادی وجود دارد، همچنان که در کشورهای پیشرفته بتن‌های مسلح و غیرمسلح به کار گرفته می‌شود، در ایران نیز این موضوع به‌ویژه در زیرساخت جاده‌ها شروع شده است.

امیری اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی‌های روز در کاهش هزینه و افزایش عمر مفید جاده‌ها بسیار موثر است، اکنون آسفالت نانو با کمترین ضخامت و بیشترین دوام و پایداری در دنیا طراحی و استفاده می شود.

وی گفت: باید نوع فرآوری محصولات نفتی همچون قیر تغییر کند و متناسب با نوع تولید، تحولات در مصرف نیز بایستی ایجاد شود.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: متاسفانه گاهی نوع قیر استفاده شده در بحث روسازی دوام لازم را ندارد و این موضوع شاید به نوع استفاده نامطلوب از محصول برگردد.

امیری معتقد است: در بسیاری از موارد شاهد فعالیت کارخانه‌های فرسوده با تکنولوژی‌های قدیمی که نه دمای استانداردی و نه دانه‌بندی مناسبی داشته هستیم، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای آسفالت هر جاده‌ای متناسب با آن فضا مطالعات خاص انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.