به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان بیمه سلامت در محل بیت امام جمعه خرم آباد افزود: ایران رتبه های برتر دنیا را در تولید دارو دارد اما این داروها چگونه مصرف می شود که در برخی موراد دچار کمبود هستیم، بنابراین باید گفت همیشه مردم در مشکلات مقصر نیستند.
وی تصریح کرد: اگر تخصیص اعتبار بر اساس عدالت و کارشناسانه بود چرا امروز برخی بیمارستان ها از پذیرش بیماران اورژانسی امتناع می کنند؟
وی با انتقاد از اینکه همواره از علت ها غافل بوده و به معلول پرداخته ایم اظهار داشت: مسایلی از جمله سوءمدیریت، تقسیم ناعادلانه اعتبار و عدم مدیریت هزینه های درمان موجب بروز برخی مشکلات شده که باید برای تضمین سلامت جامعه با دلیل این موارد برخورد شود.
امام جمعه خرم آباد سلامتی را از بزرگترین نعمت های خداوند برشمرد و گفت: باید در تعریف سلامتی به 2 بعد مهم سلامت جسم و روح پرداخت چرا که بسیاری از بیمارهای جسمانی ناشی از مشکلات روحی و روانی است.
آیت الله میرعمادی پایبندی به اخلاق را مقدم بر درمان جسمانی دانست و افزود: سلامت روح در آیات و روایات بسیاری مورد تاکید است که نشان می دهد این مهم هر از نظر عقلی و هم شرعی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه پیشرفت، عقلانیت، سربلندی، تولید و حتی عبادت در سایه سلامت محقق می شود بیان کرد: آموزش همگانی در موضوع سلامت اهمیت بسیاری دارد که با توجه به ابزار ارتباطی امروز از جمله رسانه ها، صداو سیما و فضای مجازی، می توان آموزش در این حوزه را به عنوان یک اصل مهم د دستور کار قرار داد.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در پرداختن به مفهوم سلامت باید تمامی ابعاد از جمله تغذیه سالم، جامعه، فرهنگ، زندگی و معیشت سالم مدنظر قرار گیرد.
آیت الله میرعمادی همچنین فرهنگ سازی سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: با وجود اهمیت مساله اما در خصوص فرهنگ سازی سلامت اقدام چشمگیری صورت نگرفته که باید دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی در این راستا فعال تر باشد.
وی همچنین سبک زندگی دینی را عامل مهم سلامت افراد برشمرد و اظهار داشت: این مهم امروز نادیده گرفته می شود چراکه بسیاری از بیماری ها حاصل دوری از زندگی دینی و سبک اسلامی - ایرانی است.
وی گفت: طرح تحول سلامت اقدامات مثبتی را اجرایی کرد اما بسیاری از مشکلات حوزه درمان، ناشی از سوءمدیریتی است که در مجموعه های بهداشت و درمان وجود دارد چراکه اگر سیستم تضمین کننده سلامت جامعه، خود از سلامت محروم باشد نمی تواند اقدام مفید و چشمگیری انجام دهد.
امام جمعه خرم اباد با تاکید بر جلوگیری از اسراف و هدررفت منابع بیان کرد: باید از مراجعه های بی مرود بیمه شدگان به مراکز درمانی جلوگیری کرد و چنانچه از برخی نسخه های بی مورد و اقدامات خلاق قانون نیز ممانعت شود مشکل اعتباری نیز برطرف خواهد شد.
آیت الله میرعمادی توسعه و گسترش بیمه همگانی و خدمات آن در استان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: این مهم تاکنون فراگیر نشده چرا که برخی محرومان همچنان از داشتن بیمه بی نصیب مانده اند و بیمه هایی همچون روستاییان و عشایر خدمات چندان مطلوبی ارائه نمی کنند.
وی تاکید کرد: توانمندی ایران در حوزه پزشکی بسیار است و با توجه به وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص، مدیران و کارمندان دلسوز باید با افزایش نظارت ها جلوی فساد و برخی مافیای حوزه بهداشت و درمان را گرفت.
آیت الله میرعمادی گفت: همه در برابر مردم، انقلاب، نظام و هزینه هایی که برای ان داده ایم مسئول هستند بنابراین نباید با سهل انگاری به این کشور و مملکت آسیب زد.
یک میلیون و 100 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت لرستان بهره مند هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.