به گزارش ایرنا حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: مشکل اصلی ما مشکل فرهنگی است چراکه علی رغم وجود نهادهای حمایتی و سازمان های خیریه مختلف، به صورت مستقیم به متکدی کمک می کنیم و این دل رحمی باعث ترویج تکدی گری در خرم آباد شده است.
خجسته پور در خصوص مبارزه با مود مخدر نیز گفت: رویکرد اصلی، رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است، اگر این موضوع را در جامعه، خانواده و قشرهای مختلف گسترش دهیم می توانیم در پیشگیری از آلوده شدن جوانان و در کاهش هزینه ها در این خصوص موفق باشیم.
به گفته وی در کنار پیشگیری باید به مبارزه و مقابله با مواد مخدر توجه کرد و یکی از راه های مقابله جمع آوری نمادهای اعتیاد در سطح جامعه است، افرادی که در جامعه از آنها تحت عنوان معتادین متجاهر یاد می شود.
خجسته پور ادامه داد: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید بخش خصوص پای کار آمده و مراکزی را برای ترک اعتیاد راه اندازی کند و افراد به صورت داوطلبانه به این مراکز مراجعه کنند.
معاون استاندار لرستان اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم در دوره یکساله 10نفر بهبودیافته تحویل جامعه دهیم بسیار کار مهمی را انجام داده ایم.
وی ادامه داد: مطابق قانون هر استانی می تواند یک مرکز ماده 16داشته باشد، و معتادین متجاهر سطح استان در این مرکز جمع آوری و غربالگری می شوند.
خجسته پور افزود: هر شهرستانی افرادی را برای مرکز ماده 16 خرم آباد انتقال داد، درصورت عدم پذیرش آن موظف به بازگشت معتاد متجاهر به شهرستان مبدا می باشد.
وی با اشاره به اینکه در صورت اتمام دوره هر فرد معتاد متجاهر، باید به شهرستان فرد بازگردد گفت: ایجاد کارگاه آموزش برای افراد جمع آوری کننده معتادین متجاهر برای کاهش ورودی ها الزامی می باشد.
معاون استاندار لرستان ادامه داد: کارگروه مشترکی متشکل از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، امور بانوان، سازمان بهزیستی جهت پیگیری برای جذب اعتبار در جهت ایجاد مکان جدید مرکز نگهداری بانوان الزامی می باشد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.