به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی لرستان اظهار داشت: منطقه قلایی در شهرستان سلسله یکی از مناطق محروم لرستان است که اهالی آن در تامین معیشت خود با مشکل مواجه هستند.
وی افزود: نباید مانع تامین معیشت این مردم شد بلکه باید با هدایت آنان به سمت طرح های جنگل کاری اقتصادی علاوه بر حل مشکل تامین معیشت، اراضی ملی منطقه را نیز حفاظت و حراست کرد.
فرماندار سلسله عنوان کرد: باید با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی ضمن افزایش بهره وری به معیشت مردم هم کمک نماییم.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان نیز گفت: یکی از طرح هایی که درکشور اجرا می شود ایجاد کمربند حفاظتی جهت شناسایی مرز بین اراضی ملی و شخصی است.
شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه امسال تعهد داریم که 280 کیلومتر کمربند حفاظتی در سطح استان اجرا نماییم، عنوان کرد: از این میزان سهم شهرستان سلسله 10 کیلومتر است.
وی خاطرنشان کرد: جنگل، مرتع، حریم روستا و تاسیسات نظامی و آب و برق از جمله اراضی ملی هستند که واگذاری آن ها مطلقا ممنوع است.
وی با تاکید بر استقبال از طرح های جنگل کاری اقتصادی توسط مردم، تصریح کرد: در این راستا چاله کنی و تامین نهال توسط منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به ساخت پاسگاه حفاظتی در منطقه بسطام شهرستان سلسله، اظهار داشت: امسال 16 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان سلسله هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی در حدود 430 هکتار از اراضی چشمه علی اکبر شهرستان، گفت: همچنین به منظور توسعه جنگل های بلوط مازو به عنوان منحصر به فردترین قابلیت شهرستان این آمادگی را داریم که میزان 50 هکتار از اراضی منطقه دوآب با همکاری اداره جهاد کشاورزی به این امر اختصاص یابد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.