به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با توجه به عضویت جناب آقای کاظمی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پلدختر از وی درخواست نمود تا مشکل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر که با قراردادی در گذشته مورد استفاده دانشگاههای شهرستان قرار گرفته و امکان ارائه شایسته خدمات آموزش فنی و حرفه ای به مردم شهرستان را کاهش داده است، حل نماید.

در ادامه این جلسه پیرامون مسائل و مشکلات مراکز از جمله تجهیزات کارگاهها، مربیان و کارکنان مرکز، افزایش دوره های آموزشی مرکز متناسب با نیاز منطقه از جمله جوشکاری لوله ها و اتصالات و .... بحث و تبادل نظر شد.

تامین تجهیزات  و مربیان مورد نیاز

همچنین حاضرین نیازهای بازار کار شهرستان پلدختر را مورد بررسی قرار دادند تا بر اساس این نیازها حرفه های آموزشی مورد نیاز شهرستان شناسایی و تجهیزات و مربی مورد نیاز آن تأمین شود

کاظمی نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشور و بازار کار، ما نیازمند به آموزشهای کاربردی هستیم که خروجی آن بتواند پاسخگوی نیاز بازار کار از نظر فنی، تخصصی و ... باشد.

وی افزود: فارغ التحصیلان برخی از دانشگاهها نمی توانند در بازار کار تأثیرگذار بوده و نیاز بازار کار را تأمین نمایند.

وظیفه فنی حرفه ای مهارت آموزی است

کاظمی گفت: وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی است و این مهارت آموزی باید با توجه به نیازهای بازار کار و جامعه هدف گذاری شود.

 

وی با تأکید بر این امر که مناطق مختلف قطعا دارای نیازهای متفاوتی نیز می باشند، گفت: از سازمان آموزش فنی و حرفه ای لازم است که در ابتدا نیازها احصا شده و سپس در برنامه ریزیها و سیاست گذاری مورد توجه قرار گیرند تا در مرحله اجرا بتواند نیازهای منطقه ای بازارکار شهرستانها و مناطق را تأمین کند.

تفاهم نامه

نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآموزانی که در کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای حضور یافته و از این دوره ها بهره برده اند، پس از اخذ گواهینامه مهارت باید بتوانند در رشته ای که هدف گذاری شده تأثیرگذار بوده و نیاز آن بخش از جامعه را تأمین کنند.

آموزش فنی حرفه ای و تامین بخش عمده ای از بازار کار

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از قبیل تجهیزات، امکانات، مربیانی که تعلیم دیده و تربیت شده اند و همچنین کارآموزانی که در استان توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه ای تعلیم دیده، مهارت آموخته و وارد بازار کار شده اند؛ قابل تقدیر و تحسین است.

کاظمی نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای با توجه به ابزار، امکانات، مربیان و فضاهایی که در اختیار دارد یقینا می تواند بخش عمده ای از نیاز بازار کار جامعه را تأمین کند.

جوانان بدنبال اشتغالند

کاظمی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و نقش آن در زندگی جوانان گفت: جوانان جامعه به دنبال اشتغال هستند و اشتغال نیز در صورتی انجام می گیرد که حرفه ای را به شکل تخصصی فرا گرفته باشند.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بهترین جایگاه جهت تعلیم آموزش جوانان با توجه به نیاز بازار کار است و انتظار می رود جوانان بیشتر به سمت حرفه آموزی در آموزش فنی و حرفه ای روی آورند تا اینکه صرفا در دانشگاه مدرکی اخذ کنیم که هیچ کاربردی در جامعه برای ما نداشته باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1040772
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.