به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد مرادپور روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات حوزه شهری پلدختر اظهار داشت: شهر پلدختر در انتهای جنوبی استان لرستان قرار گرفته و رودخانه کشکان از داخل شهر عبور می کند بنابر این برای جلوگیری از خسارت و تخریب باید زیرساخت ها با رعایت کامل نکات ایمنی ساخته شود.
وی افزود: جایگزین کردن پارک صخره ای، آبشار مصنوعی،محوطه سازی و آلاچیق هایی با حذف دکه ها در ورودی شمالی شهر پلدختر ، اقدامی قابل تحسین و اقدام مناسب شهرداری این شهر است.
به گفته وی رودخانه کشکان به عنوان بزرگترین دارایی استان لرستان است که از وسط شهر پلدختر می گذرد چنانچه ساماندهی و برنامه ریزی شود سرمایه بزرگی محسوب می شود.
مرادپور به بازدید انجام شده از پل دره خزینه پلدختر اشاره و خاطرنشان کرد: این پل در گذشته برای رفت و آمد کارگران و مهندسان شرکت احداث شده و سپس به حال خود رها و مردم برای تردد از آن استفاده می کردند که به مرور به جاذبه ای برای گردشگران تبدیل شد و هرسال توریست و گردشگر زیادی از آن دیدن می کردند.
وی در رابطه با ساخت پل جدید دره خزینه گفت: در این رابطه با سازنده پل رایزنی صورت گرفت و استاندار دستور ساخت پل را صادر کرده و تامین اعتبار شده است.
وی احداث پل معلق در ورودی شهر را ضروری و مناسب دانست و افزود: پل دره خزینه قابل استفاده برای همه مردم نمی باشد و رفتن مردم به آنجا هزینه بردار است اما احداث پل مشابه در ورودی شهر پلدختر برای عموم قابل دسترسی است.
مراد پور به مولفه های بارز پل معلق در ورودی شهر پلدختر اشاره و خاطرنشان کرد: پل معلق در ورودی این شهر می تواند برای مردم استفاده دایمی داشته و به دلیل قرارگرفتن بر بالای رودخانه کشکان ، بین 2 کوه ، طول زیاد و ارتفاع بالاتر از هیجان بیشتری برخوردار باشد که با وجود چشم انداز در بالای شهر و سایر پارامترها صحنه بسیار جذابی برای گردشگر ایجاد کند.
معاون استاندار لرستان احداث پل معلق ورودی شهر را تحولی برای رونق پلدختر دانست و افزود: احداث این پل در ورودی شهر و همچنین ایجاد زیرساخت های گردشگری در 2 طرف آن با وجود موقعیت طبیعی که دارد ظرفیت بزرگی است و می تواند پلدختر را متحول کند.
مراد پور اظهار داشت: پلدختر زیر ساخت های زیادی دارد که چنانچه مسوولان با اتحاد،همفکری و همکاری از این پتانسیل استفاده کنند زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان بهبود پیدا می کند و خیلی از مشکلات حل می شود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.