به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی لرستان در محل بیت امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: یکی از مبانی انقلاب حمایت از محرومین و مستضعفین و حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغال گر اسرائیل است.
به گفته وی این مبانی مشتمل بر اصولی بود که بر پایه های همچون مسجد، نماز، محرم و شب های قدر شکل گرفته و این فرهنگ استکبار ستیزی نباید فقط به راهپیمایی هایی همچون ١٣ آبان خلاصه شود و باید عمومیت بیشتری پیدا کند.
وی افزود:امروز باید بعد از 40 سال، به دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم.
آیت الله میرعمادی، تصریح کرد: منظور از مبانی پیش فرض هایی است که با باور اعتقادی ما منجر به حرکت می شود و مبانی انقلاب اسلامی یعنی باور های اعتقادی مردم که باعث شد به خیابان بیاییند و انقلاب کنند.
امام جمعه خرم آباد گفت: از جمله مبانی انقلاب، حاکمیت دینی و ولایت فقیه بوده است و شکی نیست که انقلاب ما بر پایه و اساس حاکمیت دین، شکل گرفت.
وی همچنین اظهار داشت: نفی سلطه گری و سطله پذیری و همچنین استکبار ستیزی از جمله مبانی مهم انقلاب است که نباید دچار چالش شوند.
آیت الله میرعمادی ١٣ آبان را نماد استکبار ستیزی مردم انقلابی ایران معرفی کرد و گفت: در کنار وقایعی همچون تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با کاپیتولاسیون و تبعید امام (ره) باید 13 آبان به عنوان فرهنگ در جامعه عمومیت بیشتری پیدا کند و ما باید در شورای فرهنگ عمومی به دنبال احیاء این فرهنگ باشیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، با طرح این سوال که استکبار کدام یک از مبانی انقلاب ما را قبول دارند و می پذیرند که ما بتوانیم بر پایه آن با آمریکا سازش کنیم؟ افزود: ما هم هیچ یک از مبانی های آنها مانند دنیاگرایی، سلطه جویی، برده کشی، فساد و فحشا و سلطه اقلیت بر اکثریت را قبول نداریم.
وی گفت: آمریکا نه استقلال ما را می خواهد و نه حاضر است استقلال کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی را که همکاری همه جانبه ای با آمریکا دارند را بپذیرد و حالا که اروپا به دنبال برقراری راهکاری برای معامله با ایران است، می گوید ما این را به حساب اروپا می گذاریم و برخورد خواهیم کرد.
وی، تصریح کرد: به دلیل حساسیت موضوع، فرهنگ استکبار ستیزی را در دستور کار قرار دادیم و ما باید در ١٣ آبان اعلام کنیم که ما انقلاب خود را حفظ می کنیم و این فرهنگ استکبار ستیزی که برخواسته از مبانی انقلابی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی ما است را احیاء خواهیم کرد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.