به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در محل بیت امام جمعه خرم آباد با تاکید بر لزوم تقویت باورهای خوب عشایری و سنتی افزود: باید از فرصت جلسات و گردهمایی های فرهنگی در راستای حل مشکلات فرهنگی استان استفاده شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است اظهار داشت: باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه رفتارهای محلی گاهی اوقات اجبارهایی برای جامعه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: جامعه عشایری و سنتی باورهایی دارد که بخشی از آن مانند فرهنگ تعاون و همکاری بسیار مطلوب بوده و باید آن را تقویت کرد.
استاندار لرستان همچنین به مناسبت‌های مهم روز 13 آبان از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: نامگذاری روز ملی استکبارستیزی در این تاریخ بسیار معنادار است که باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در مراسم این روز فراهم شود.
خادمی افزود: اکنون که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کرد بلکه باید فلسفه، بحث‌های نظری و پایه‌های انقلاب اسلامی، دلایل و اهداف انقلاب و میزان دستیابی به این اهداف را به درستی تحلیل کرد.
وی افزود: باید علاوه بر تحلیل فلسفه شکل گیری انقلاب برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان این مهم را در تریبون‌های آزاد و عمومی تعمیم داد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.