به گزارش ایرنا فرج علی امیری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام برای جلوگیری از مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی در شهرستان کوهدشت انجام می شود.
وی گفت: همچنین با هدف تقویت و تغذیه سفره های آبخوان دشت و با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی مصوباتی در شورای حفاظت از آب شهرستان کوهدشت اخذ شده است.
وی افزود: اجرای کشت های صیفی و سبزی فقط در اراضی حاشیه رودخانه سیمره و مناطق تحت پوشش ایستگاه های پمپاژ آب کوره دشت اولادقباد، کلین، دیلاوند، چم کوشک طولابی ، درب گنبد و اراضی همجوار در منطقه رودبار کوهنانی خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت ادامه داد: توسعه کشت های پاییزه از جمله کلزا، چغندرقند پاییزه، گلرنگ، کشت انتظاری حبوبات در تناوب با غلات در شهرستان کوهدشت کشت می شود و با کارخانه های قند استان و استان های همجوار عدم انعقاد قرارداد با چغندرکاران انجام شده است.
وی با بیان اینکه خشکسالی شهرستان کوهدشت را تهدید می کند و کشاورزان باید با اداره جهاد همکاری کنند، بیان کرد: کشت چغندرقند پاییزه نیاز آبی کمتری دارد و گیاهان استراتژیکی مانند کلزا و گیاهان دارویی نیز به عنوان محصولات جایگزین به کشاورزان پیشنهاد شده است.
امیری با تأکید بر اینکه کلزا در اواخر شهریور کشت می شود، گفت: کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند و گیاهان دارویی نیز با توجه به بحران آب در شهرستان کوهدشت و با استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت‌های آبدوست در این شهرستان باشد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.