به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: حجم آب مخازن سدهای استان تاکنون 47 میلیون و 660 هزار متر مکعب بوده که حدود 77 درصد از حجم این مخازن خالی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار شبکه باران سنجی شرکت آب منطقه ای لرستان میزان بارش ها در سال آبی 97-96،حدود 528 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن حدود 10 درصد و نسبت به میانگین آمار بلندمدت حدود چهار درصد کاهش داشته است.
وی گفت: شهرستان دلفان با ٦٨٩ میلی متر بیشترین و الیگودرز با ٢٨٥ میلی متر کمترین بارش ها را در سال گذشته داشته اند.
وی گفت: طی 10 سال گذشته تاکنون به ازای هرسال سطح آب‌های زیرزمینی استان حدود 40 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: خروجی آب های سطحی استان لرستان در سال آبی 97-96 حدود هفت میلیارد مترمکعب بوده که از این میزان حدود چهار میلیارد و 480 میلیون مترمکعب روان آب‌های تولیدی استان و 2 میلیارد و 520 میلیون مترمکعب روان آب های ورودی از استان‌ های همجوار است.
میرزایی افزود: سال گذشته با رهاسازی آب از مخزن های سدهای مروک و ایوشان در بسیاری از تنش های اجتماعی پایین دست جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه در سال زراعی که گذشت هفت هزار و 822 هکتار بیشتر از حد کشت شد که 67درصد انحراف را نشان می دهد افزود: یکهزارو 345 حلقه چاه غیرمجاز سال گذشته در استان شناسایی که حجم تخلیه سالانه آن 31میلیون مترمکعب است.
وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته تعداد 543 حلقه از این تعداد برای پیشگیری از بحران آب مسدود و 802 حلقه چاه غیرمجاز دیگر باقی مانده است.
میرزایی همچنین به مسدود شدن 68 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: جلوگیری از اضافه برداشت آب یکی از برنامه های 15گانه امور آب است و پیش بینی می شود تا پایان امسال 210 حلقه چاه دیگر پر شود.
3210/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.