به گزارش ایرنا، کریم یاوری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی مشترک حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری که در تامین اجتماعی خرم آباد برگزار شد، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک و نقشی که این کارگاهها در آموزش، تعامل و همفکری های بین دستگاهی اداره مرتبط دارد منجر به تحقق این نتیجه مهم شده است.
وی اظهار داشت: از زمان اجرای قانون بیمه بیکاری در سال 1366 تا سال 1381 بین منابع و مصارف تعادل وجود داشت که این تعادل طی سالهای 1381 تا 1393 میزان مصارف از منابع پیشی گرفت تا جایی که در سال 1392 تامین اجتماعی توان پرداخت از منابع را دیگر نداشت و می بایست این کار را از جیب خود و یا از سایر منابع انجام دهد.
یاوری گفت: در مدت زمانی که عدم تعادل بین منابع و مصارف بیمه بیکاری بود 760 میلیارد تومان کسری وجود داشت که به مرور طی سالهای اخیر این زیان های انبار شده جبران شد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و تعامل و همفکری و عملکرد ارائه شده از شهرستان ها باعث رسیدن به این مهم شده است.
وی یادآور شد: در بخش حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان لرستان در بین استان های کشور رتبه اول را داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: هم اکنون 2 هزار و 642 نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که در واقع 25 رصد از آنها پرونده های مربوط به کارگران بیکار شده از خارج از استان است.
علی آشتاب افزود: در مسیر رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی باید نگاهی مساوی و مبتنی بر رعایت قانون و مقررات حاکم باشد.
وی گفت: هم اکنون بیشترواحدهای لرستان از نظر نقدینگی، تجهیزات و تکنولوژی و مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستند که این وضعیت در کنار سرانه درآمدی پایین مردم ، وضعیت نامناسب اشتغال و عدم تعادل بین منابع و مصارف تامین اجتماعی نیازمند توجه خاص و ویژه ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.