به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست ستاد زراعت استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: اجرای طرح ایکاردا شیوه انتقال تکنولوژی بوده و در لرستان به دلیل ظرفیت های فراوان، کشاورزی مهم تلقی می شود.
وی گفت: اقتصاد کشاورزان را باید افزایش دهیم تا بتوانند پس انداز کرده و بخش کشاورزی سودآور باشد و در غیر اینصورت تحول ایجاد نخواهد شد.
وی ادامه داد: لرستان یکی از استان های هدف در اجرای طرح ایکاردا بوده و باید تلاش کنیم برنامه های این طرح را به خوبی انجام شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه باید در تامین بذر و مکانیزاسیون شرایط مناسب را برای کشاورزان فراهم کنیم گفت: در صورتی که در سه سال 250میلیارد ریال در این حوزه هزینه کنیم حدود 2هزارو 500میلیارد ریال یعنی 10برابر افزایش درآمد اقتصادی در استان خواهیم داشت.
خادمی افزود: از محل یارانه به کشاورزان کمک خواهیم کرد و به وزارتخانه هم پیشنهاد می کنیم از طریق اعتبارات ملی کشاورزان استان را یاری کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه ترکیب کشت استان سال گذشته تهیه شد بیان کرد: در این برنامه انحراف الگوی کشت و دلایل آن مشاهده شد که باید با برنانه ریزی این مشکل را برطرف کنیم.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.