به گزارش ایرنا ، محمود صادقی ، روز سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات آب استان لرستان که در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری لرستان برگزار شد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید اطلاعات آبی از منطقه لرستان جمع بندی شود و درجایی که احتمال تحمیل ضایعاتی بر این منطقه می شود را مسئولین باید در صدد جبران باشند و در واقع بدهی و دین خود را بجا آورند.
وی افزود: عدالت در حوزه آب و توزیع منابع آبی یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در جریان سفر اخیر به لرستان با حضور مسئولین کشوری و استانی به این موضع پرداخته می شود .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب قم رود از لرستان که در واقع انتقال آب از الیگودرز به قم است از نظر تبعات و تاثیراتی که در خشکسالی در این منطقه دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سهمی که به استان می رسد در این طرح نکته مهم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه داشته ای از یک منطقه گرفته شود و بعد از فقیر شدنش از آن داشته ، روش های صدقه ای و کمک به آن اعمال شود قابل قبول نیست.
صادقی با اشاره به اینکه استان لرستان سومین استان پربارش کشور محسوب می شود اظهار داشت: لرستان هم اکنون با مشکلات بحران آبی مواجه است و در آینده با مشکلات خشکسالی بیشتر درگیر خواهد شد.
وی گفت: استان لرستان در دوره های مختلف اعم از جنگ بیشترین حضور و مشارکت را داشته است و در عین حال بیشترین محرومیت ها را هم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان با ذخایر و منابع طبیعی همچون آب به هیچ وجه روا نیست که این منابع طبیعی آبی را با الگوهای انتقال آب به جای دیگر ، استان را این نعمت خدادادی محروم و آن را با بحران آب مواجه کرد.
صادقی گفت: مدیران استان در طرح های مطالعاتی و جذب سرمایه گذاران باید فعال عمل کنند و ما در کنار نمایندگان این استان دغدغه برای موضوع منابع آبی لرستان را دنبال خواهیم کرد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.