مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده به عهده زنان است.

به گزارش ایلنا لرستان، ناهید پرویزپور در کارگروه تخصصی بانوان با موضوع هفته ملی سلامت بانوان اظهار کرد: پایان مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده است، از این رو شعار این هفته "حرکت برای سلامت بانوان" است.

وی بیان کرد: هدف از نامگذاری این هفته اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده گفت: سلامت زنان هم بواسطه نقشی که در سلامت خانواده و جامعه دارند و هم از این نظر که قشر مهمی از جمعیت کشور هستند حائز اهمیت است .

پرویزپور با اشاره به اینکه زنان  ارایه دهنده خدمات بهداشتی و در عین حال گیرندگان خدمات هستند، افزود: بانوان باید در برنامه ریزی ها لحاظ  شوند، چرا که تضمین کننده سلامت خانواده هستند و بطور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاهش استرس بزرگترها وارایه خدمات به سالمندان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بخش سلامت تغذیه از مزرعه تا سفره نیز معمولا عرصه تصمیم گیری بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده تاکید کرد: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت های بدنی آنان در محیط کار، تحصیل و تغذیه سالم اقدام کنند و جامعه زنان هم باید نسبت به سلامت خود حساس بوده و به نقش ورزش و تحرک بدنی، تغذیه سالم، انجام آزمایشات عمومی و مختص به زنان توجه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.