به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان دکتر حمید رضا نظیفی با بیان این مطلب افزود: طی 6 ماهه نخست امسال تعداد چهار کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل از کودک آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه نموده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 2 کودک دختر و 2 کودک پسر می باشند.
وی اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد 4 کودک مورد اذیت و آزار پدر یا مادرشان قرار گرفته اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل تعداد 3 کودک دختر و تعداد 1 کودک پسر می باشند.
عضو شورای قضائی استان لرستان گفت: مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی 6 ماهه نخست امسال و سال ماقبل نشان می دهد که مراجعات کودک آزاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یا افزایشی نداشته است.
وی افزود: بررسی های گروه آمار و انفورماتیک پزشکی قانونی لرستان نشان می دهد طی 12 ماهه سال گذشته تعداد 12 کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل از کودک آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه نموده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 11 کودک دختر و 1 کودک پسر می باشند.
دکتر نظیفی بیان کرد: در مبحث کودک آزاری ترس از آبروریزی مانعی جدی سر راه گزارش این آزار‌هاست، بر این اساس باید اذعان کرد که موارد آزار‌ها بسیار بیشتر از این است که خود نشان‌دهنده افزایش خشونت در جامعه و کاهش آستانه تحمل است.
وی گفت:کودک آزاری اثرات مخرب بر فرزندان گذاشته وآنها را دچار مشکلاتی نظیر بروز رفتارهای تهاجمی در بین همسالان ، افسردگی، اضطراب، شب ادراری و مشکلات تحصیلی می نماید.
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه کودک آزاری یکی از آسیب های اجتماعی نهفته در جامعه است، افزود: سلامت اجتماعی کودک در کنار قانون باید بستر اجتماعی و فرهنگی برای تغییر هر رویکرد فراهم شود، در غیراین صورت هیچ‌یک از اقدامات نمی‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.