به گزارش ایرنا سید امین قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با احداث 2 پل جایگزین بر روی رودخانه خرم آباد، پل گپ به مسیر پیاده رو تبدیل شده و همچنین ساختمانهای موجود در محدوده عرصه و حریم قلعه با بهسازی تبدیل به موزه خواهند شد.
وی اظهار داشت: با حمایت های استاندار لرستان اعتبارات عمرانی این اداره کل نسبت به سال گذشته2برابر شده که از محل این اعتبارات 97 طرح در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به توجه دولت در خصوص آزاد سازی عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک افزود: از مجموع 690 میلیارد ریال طلب سپاه برای آزاد سازی عرصه و حریم قلعه، 280 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
قاسمی در خصوص باقیمانده مطالبات سپاه نیز گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 200 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی جهت پرداخت این مطالبات پرداخت خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با ابراز امیدواری مبنی بر آزادسازی کامل عرصه و حریم قلعه تا اردیبهشت 98 افزود: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان در خصوص اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال 98 جهت ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک ، شاهد نخستین ثبت جهانی این اثر تاریخی باشیم.
تاکنون 2هزار و 358 اثر تاریخی و فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در حال حاضر پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.