شهاب روزبهانی روز یکشنبه درنشست هم اندیشی گفتمان های دینی درمحل آموزش و پرورش بروجرد افزود: گفتمان دینی در مدارس از طریق تبادل و تعامل کلامی چهره به چهره با مخاطب در فضای مدرسه برگزار می‌شود.
وی اظهارداشت: درعصر انفجار اطلاعات باید به سوالات دانش آموزان به صورت روشن پاسخ داد و اگر دانش آموزان سوالی دارند باید بدون استرس سوالات خود را مطرح نمایند.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در اجرای گفتمان های دینی ارایه یک روش برای همگان موثر نیست و باید در تهیه شیوه گفتمان دقت کرد تا روحیه سئوال‌گیری و درگیری با خود در دانش آموز تقویت شود.
روزبهانی اضافه کرد: با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی دشمن علیه نسل امروز و نشانه گرفتن ارزش های اسلامی و فرهنگی در جامعه برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها برای والدین و دانش آموزان بسیار مفید و موثر است.
وی ادامه داد: گفتمان های دینی در راستای افزایش اطلاعات دانش آموزان در زمینه مسایل دینی با همکاری آموزش و پرورش بروجرد و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح مدارس اجرایی می شود.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد همکاری تنگا تنگ خانه و مدرسه را عامل بسیار مهمی در پیشرفت تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کنند و این والدین هستند که به عنوان یک الگوی عملی مناسب می توانند در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش برجسته ای ایفا نمایند.
روزبهانی افزود: افراد دلسوز انتقاد می کنند و در کنار انتقادات خود راهکار نیز ارایه می دهند و خوشحالیم که فضا در آموزش و پرورش به گونه ای است که همه می توانند انتقاد کرده و راهکار ارایه دهند.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: استفاده از تجربیات همه صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت را رمز موفقیت آموزش و پرورش بروجرد در سال تحصیلی گذشته بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها با موضوع آسیب های اجتماعی، تاثیرات مخرب ماهواره، سبک زندگی اسلامی، استفاده مطلوب از فضای مجازی،عفاف و حجاب برگزار شده است.
حجت الاسلام محمد صادق جعفرپوراظهار داشت: گفتمان‌های دینی با هدف تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنها برگزار و در سال تحصیلی گذشته 300 گفتمان دینی در سطح مدارس برگزار شده و امسال نیز برنامه ریزی برای اجرای 90 گفتمان دینی در مدارس تهیه که با توجه به تعامل و ظرفیت بالای آموزش و پرورش پیش بینی می شود گفتمان های بیشتری با موضوعات اقتصاد مقاومتی، دین و ارزش های دینی، سواد و رسانه و آسیب های اجتماعی برگزاراست.
وی افزود: گفتمان های دینی به عنوان بهترین راه انتقال اطلاعات دینی به اقشار مختلف به خصوص قشر جوان، آموزنده ترین شیوه تربیتی وآموزشی محسوب می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: تشریح اهمیت نماز، تبیین فلسفه احکام اسلام، مقایسه احکام دین اسلام با سایر ادیان، عرفان‌های نوظهور، روابط اجتماعی، حجاب و عفاف، فرهنگ انتظار و مهدویت، وظیفه شیعیان درعصر غیبت، ویژگی‌های دوران جوانی و فضایل اخلاقی از جمله موضوعات مورد بحث در گفتمان‌های دینی است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.