مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: عملیات برداشت محصول گردو از باغات شهرستان خرم آباد از اوایل مهرماه جاری آغاز و تا پایان مهرماه ۹۷ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، مراد بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گردوی شهرستان خرم آباد بالغ بر ۳۱۵۰ هکتار  بر آورد می‌شود که ۲۸۰۰  هکتار از باغات موجود بارور و ۳۵۰ هکتار آن هنوز به مرحله تولید اقتصادی نرسیده اند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان خرم آباد خصوصا در مناطق سردسیر وکوهستانی شمال و شرق شهرستان با توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی غرس نهال‌های مرغوب و با کیفیت انواع ارقام گردوی خارجی و پیوندی همچنین ژنوتیپ های پوست سفید و پوست کاغذی ایرانی و متناسب با شرایط آب هوایی شهرستان با استقبال باغداران در سال های قبل صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: توسعه باغات در خرم آباد سابقه ۲۰ ساله داشته و وضعیت موجود باغات در زمینه اشتغال، فرآوری، بسته بندی و ... نشان می دهد که جای کار وجود دارد و در ارتباط با توسعه کیفی بایستی تلاشی مضاعف داشته باشیم.

بیرانوند ادامه داد: جهاد کشاورزی برنامه اصلاح و احیاء باغات را بخصوص با انجام عملیات پیوند سرشاخه در باغات گردو در دستور کار دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود  ۶۸۰۰  تن گردوی خشک برداشت و به بازار عرضه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.