به گزارش ایرنا، مسعود رضایی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز روستا در روستای باغموری ازنا و بهره برداری همزمان 55 طرح هادی افزود:کار تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام و 300 طرح نیز بازنگری شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع یکهزار و 563 روستای بالای 20 خانوار لرستان طرح هادی دارند که این طرح در 593 روستا و در قالب فازهای مختلف اجرا شده است.
وی میانگین بهره مندی از طرح هادی در کشور را 42 درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هم افزایی دستگاه ها 273 طرح هادی در استان اجرا شد.
وی با تشکر از اهالی روستای باغموری در همکاری با بنیاد مسکن افزود: روند بهسازی، مقاوم سازی و صدور سند در این روستا مطلوب است و بهسازی معابر فرعی نیز به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان میزان بهره مندی ازنا از طرح هادی روستایی را 58 درصد عنوان کرد و ادامه داد: طرح هادی 67 روستای شهرستان آغاز یا اجرایی شده و بستر مناسبی در این راستا فراهم می باشد.
رضایی با اشاره به پیگیری نماینده مردم دورودو ازنا در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص قیر در راستای اجرای طرح های هادی افزود: یک میلیون و 100 هزار متر مربع از محل اعتبار سال 96 آسفالت شده که از این میزان، 88 هزار متر مربع مربوط به روستای باغموری بوده است.
وی تصریح کرد: مقاوم سازی 170مسکن در باغموری انجام و تاکنون هشت میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن در روستای باغموری هزینه شده که در کنار اعتبار دهیاری ها، تحولات قابل توجهی در عمران و آبادانی این منطقه رخ داده است.
طرح هادی در 593 روستای استان با اعتبار یکهزار و 710 میلیارد ریال اجرا شده است.
سه هزار و 415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 569 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
15 مهر به عنوان روز روستا نامگذاری شده است.
7269/6060/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.