رئیس دانشگاه لرستان گفت: بایستی نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالش‌های اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود و افزایش یابد.

به‌گزارش ایلنا از لرستان، خسرو عزیزی در جلسه مشترک بین مسئولان دادگستری لرستان با مسئولان دانشگاه لرستان که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه جلسات آن است که نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالش‌های اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود و افزایش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه لرستان که در سال 56 تحت عنوان زیرمجموعه دانشگاه جندی شاپور ایجاد شد در سال 72 به برکت سفر مقام معظم رهبری به لرستان به عنوان دانشگاه ارتقاء یافت و هم‌اینک این دانشگاه، دارای 71 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، 47 رشته تحصیلی دکترا و 61 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی است.

وی تشریح کرد: دانشگاه باید با جامعه به معنی عام و با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های صنعتی به معنی خاص ارتباط مستمر و مسئله‌محور داشته باشد و در این راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان به مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی ارتقاء یافته است که یک اقدام مهم در راستای تقویت ارتباط مستمر بین دانشگاه و جامعه است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: هرچقدر ارتباط بین دانشگاه و جامعه بیشتر بشود و دانشگاهیان نقش بیشتری در رفع چالشهای یک جامعه داشته باشند آن جامعه از سطح بیشتری از توسعه‌یافتگی بهره‌مند خواهد شد.

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت: خوشبختانه تعاملات خوبی بین دانشگاه لرستان و ادارات استان و بخش صنعت استان برقرار است و تعاملات بین دادگستری استان و دانشگاه لرستان نیز باید بیشتر شود.

دکتر عزیزی تصریح کرد: مهارت‌آموزی را باید در سطح دانشجویان افزایش بدهیم تا دانشجویی که فارغ‌التحصیل می‌شود خودش کارآفرین باشد و دوباره به عنوان نیروی بیکار در جامعه جویای کار نشود.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه لرستان از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای خوبی در زمینه هیئت علمی بهره‌مند است و باید کوشش نمود پژوهشهای مختلف با رویکرد مسئله‌محوری را در حوزه چالش‌های اجتماعی و اقتصادی استان لرستان افزایش داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.