به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز سه شنبه در همایش گفت و گوی ملی خانواده در خرم آباد اظهار داشت: تحولات علمی و اجتماعی دنیا باعث شده که توجه به خانواده ها روزانه بیشتر شود.
وی افزود: خانواده پایدارترین مامن برای حمایت از افراد و کانون رشد و الهام بخش نسل آینده است.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده بیان کرد: در طرح فراگیر خانواده، زنان علاوه بر جامعه و اقتصاد نقش خانوادگی را به خوبی ایفا می کنند در این مورد تاکید شده که مردها مسئولیت های خانوداگی پر رنگ تر بگیرند.
ابتکار با اشاره به بر روابط اخلاقی انسانی خانواده در اسلام اضافه کرد: اقتصاد خانواده و اشتغال از مهمترین رویکردهای دولت است.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم و رئیس جمهوری برنامه های مهمی در این حوزه تعریف کردند که بسیاری از آنها رو به پشیرفت است.
معاون رئیس جمهوری گفت: دولت علاوه بر آسیب های اقتصادی که همه خانواده درگیرآنها هستند به آسیب های اجتماعی توجه ویژه دارد.
ابتکار افزود: ستاد ملی زن و خانواده اسفند ماه سال گذشته برگزار و مصوبه آن هفته قبل ابلاغ شد که این مصوبه مبنی بر تقسیم کار ملی دستگاه ها برای ارائه آموزش های قبل و بعد از ازدواج است.
وی اظهارداشت: مطالعات بین الملل نشان می دهد که در عصر حاضر تحولاتی برای خانواده ها رخ داده که برخی از آنها به علت زندگی در عصر دیجیتالی و آسیب های درونی خانواده است.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده بیان کرد: در دولت دوازهم سعی شده به طور خاص با کمک انجمن ها، دانشگاه ها به عنوان مبنای کار مطالعاتی و تحقیقاتی احزاب و گروه های مرجع سیاسی به موضوع این اختلال بپردازند و موضوع خانواده را به گفتگوی ملی تبدیل کنند.
ابتکار با اشاره به اینکه اهمیت آسیب های خانواده را باید به سطح برسانیم، اضافه کرد: باید در همه جا به این موضوع پرداخته و ساز و کار و قوانین حمایتی ایجاد و از طرفی نیز درون خانواده به این مهارت ها توجه شود.
وی ادامه داد: داخل خانواده های ایرانی لکنت زبان وجود دارد و سوء تفاهم بسیاربالا است و به دلیل عدم انتقال مفاهیم گاهی خشونت هم افزایش می یابد.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: به جای پیوندهای قوی و انسجام در خانواده گسست رخ می دهد و اعضا جدا می شوند ولی به هرحال این اتفاق یک زنگ خطر است که همه صاحب نظران اجتماعی و روانشناسان و جامعه شناسان نسبت به این موضوع نگرانند.
ابتکارادامه داد: با توجه به این شرایط طرح ملی گفت و گو ی خانواده با انجمن جامعه شناسی ایران پایه ریزی شده و در مرحله نخست در 31 استان و مرحله بعد در 50 نقطه کشور اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: شکاف های مختلفی جوامع را جدا می کند که از آنها بین نسلی دیده می شود و گاهی سالمندان احساس تنهایی می کنند وجوانان اعتراض دارند که دیده نمی شوند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: لرستان سرمایه های اجتماعی و هویت قوی فرهنگی ملی دارد که امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه گفت و گوی ملی در استان باشیم.
7274/7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.