فریدون خودنیا روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این رقم 49 میلیارد و 500 میلیون ریال تومان جهت برق رسانی به 16 روستا در الیگودرز، نورآباد، خرم آباد و پلدختر اختصاص می یابد.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 49 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز برای تامین برق متقاضیان جدید روستایی، پایداری شبکه های برق در قالب توسعه و احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق روستاها هزینه می شود.
وی گفت: مطالعات لازم جهت طراحی و چگونگی اجرای این پروژه ها انجام شده و مرحله انتخاب پیمانکار واجد شرایط جهت عملیاتی نمودن پروژه ها در حال انجام است.
خودنیا ادامه داد: اقدامات موثری در بخش برق با هدف محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حواشی شهرها انجام شده که مهاجرت معکوس از نتایج تاثیرگذار این مهم بوده است.
وی اظهار داشت: سال های گذشته تخلیه روستاها و مهاجرت روستاییان با هدف سکونت در حاشیه شهرها به یک بحران اساسی تبدیل شده بود که با تدابیر دلسوزانه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات مهمی در راستای توسعه روستاها و تامین خدمات رفاهی از جمله آب، برق، گاز، تلفن، جاده، بهداشت و دیگر امکانات بصورت جهادی انجام شد.
وی با اشاره به شرایط جغرافیای کوهستانی و ژئوفیزیکی لرستان تصریح کرد: این استان دارای مناطق سخت گذر با نقاط برف گیر شدید زمستانی است که تامین برق این نواحی در زمستان به یک دغدغه اساسی تبدیل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه 2 هزار و 696 روستای استان برق رسانی شده، اضافه کرد: با پیگیری های بعمل آمده روستاهای کد دار بدون برق و فاقد جاده قابل دسترسی در حال شناسایی است که در صورت احراز شرایط مشکل برق آنها نیز حل خواهد شد.
603 هزار مشترک برق در استان لرستان وجود دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.