به گزارش خبرآنلاین لرستان، این گزارش حاکیست با هدف محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عزیز به حواشی شهرها، اقدامات موثری در بخش برق همواره انجام شده که از مهمترین آنها می توان به برق رسانی روستاها اشاره نمود که تا کنون علاوه بر رفع نیاز اساسی تأمین برق، مهاجرت معکوس نیز از نتایج تأثیرگذار این مهم بوده است.

مهمترین اقدام توسعه روستاهها و تامین خدمات رفاهی

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در این خصوص گفت: طی سنوات گذشته تخلیه روستاها و مهاجرت آنان و سکونت در حاشیه شهرها به یک بحران اساسی تبدیل شده بود که با تدابیر دلسوزانه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین اقدام، توسعه روستاها و تأمین خدمات رفاهی برای آنان از جمله آب، برق، گاز، تلفن، جاده، بهداشت و دیگر امکانات بود که بصورت جهادی در سطح کشور عملیاتی گردید.

مدیرعامل برق لرستان با اشاره به شرایط جغرافیای و ژئوفیزیکی استان لرستان ابراز داشت: استان لرستان در زمره استان های صعب العبور با نقاط برف گیر شدید زمستانی محسوب شده و مهمترین دغدغه فکری ما طبیعتأ تأمین برق روستاها بوده و هست.

 

برق رسانی

مهندس خودنیا تعداد روستاهای برقدار شده در سطح استان را 2696 روستابرشمرد و گفت: با پیگیری های بعمل آمده روستاهای کد دار بدون برق که فاقد جاده قابل دسترسی می باشند در حال شناسایی است و در صورت احراز شرایط قطعأ مشکل برق آنها نیز حل خواهد شد.

تخصیص حدود 10 میلیارد اعتبار از محل بودجه بودجه عوارضات برق

وی افزود با تلاشها و پیگیری های فراوان مبلغ 9 میلیارد و 890 میلیون تومان از محل بودجه های عوارض برق و همچنین بودجه های شناور ملی از وزارت نیرو تخصیص که در دو حوزه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل برق لرستان ادامه داد: مقرر گردیده از مبلغ فوق 4 میلیارد و 950 میلیون تومان جهت برق رسانی به 16 روستا در شهرستان های الیگودرز، نورآباد، خرم آباد و پلدختر اختصاص یابد و براساس برنامه ریزی های انجام شده مابقی اعتبار فوق به مبلغ 4 میلیارد و 940 میلیون تومان جهت تأمین برق متقاضیان جدید روستایی، پایداری شبکه های برق در قالب توسعه و احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق روستایی اختصاص داده شود.

مهندس خودنیا گفت: با اجرای این پروژه ها علاوه بر گسترش ضریب نفوذ برق به دور افتاده ترین نقاط استان و همچنین رشد مهاجرت معکوس، تأمین برق مطلوب با حداقل خاموشی ها، شاهد افزایش رضایتمندی مشترکین روستایی نیز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: مطالعات لازم جهت طراحی و چگونگی اجرای این پروژه ها انجام شده و در شرف انتخاب پیمانکار واجد شرایط جهت عملیاتی نمودن پروژه ها هستیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1022830
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.