در ادامه این مطلب به قلم یونس طولابی آمده است: برنج،روغن ،لوازم خانه،گوشت تقریبا می شود گفت در اکثر اجناس مصرفی و مورد نیاز خبر کشف انبار های احتکار به گوش رسیده است.
با مرور اخبار اخیر در لرستان به یک رکورد بر می خوریم که خبر از شدت اشتیاق برخی اشخاص برای ماهی گرفتن در این آب گل آلود دارد.
امروز فقط وارد کنندگان یا خریداران عمده نیستند که دست به احتکار می زنند.
بالا رفتن ساعت به ساعت قیمت ها و حرص و طمعی که در برخی افراد بخاطر وجود این شرایط متلاطم به وجود آمده باعث شده است از برخی خریداران خرد و کلان گرفته تا بعضی مردم عادی هم هر کدام به اندازه ی گشادی جیب و بزرگی شکم در هر سطحِ توان، اقدام به احتکار کنند.
شرایط به وجود آمده معادلات هر جامعه شناس و اقتصاددان را بهم ریخته که چطور می شود مردمی که گاه در شرایط لازم در کمک به هم دیگر گوی سبقت را می ربایند و در بسیاری از شرایط سخت همچون جنگ پشت وپناه هم بوده اند در یک چنین اوضاعی که بیش از همیشه نیاز به همدلی داریم دنبال سود شخصی باشند و در قبال هم دچار خیانت شوند و با طمع به سود بیشتر، وضعیت را برای خود و دیگران دشوارتر کنند.
متاسفانه باتوجه به میزان خرید و فروش فروشگاه های سطح بعضی از مناطق در استان و حتی در سوپر مارکت ها به نظر می رسد تعدادی از شهروندان در خانه های خود بیش از حد نیاز معمول اقدام به خرید اجناس مصرفی می کنند.
به نحوی که بلافاصله آن جنس در فروشگاه به طور کامل به فروش می رسد درصورتی که ابدا نیازی به نگرانی نیست و به مرور شرایط رو به بهبود خواهد بود و خوشبختانه با اطمینانی که مسئولان به مردم داده اند در بحث تهیه کالا برای مردم در کشور به مشکل بر نخواهیم خورد.
اما همین اقدامات بعضی از مردم قطعا تاثیر بسیار بدی روی قیمت ها خواهد داشت و مردم عملا با این کار تیشه به ریشه خود می زنند و اوضاع بازار را آشفته تر می کنند در صورتی که اگر کماکان به اندازه ی نیاز خانواده اجناس خریداری شود. کم کم این نا آرامی بازار هم به سطح بهتری خواهد رسید و در این ایام که اقتصاد کشور با بیماری دست وپنجه نرم می کند راحت تر از این شیب آزار دهنده اما قابل حل عبور خواهیم کرد در غیر این صورت ما با دست خودمان به این اقتصاد زخمی ضربه ای وارد خواهیم کرد که همه ی ما تاوان آن را پس خواهیم داد.
امروز نجات اقتصاد کشور یاری همگانی را طلب می کند و اگر از آن گلایه داریم پس باید برای آن کاری کنیم نه اینکه خود به بخشی از مشکل تبدیل شویم مانند سایر کشورها که در مواقع حساس مردم به میدان آمدند و با یاری به اقتصاد دولت از شکست مالی کشور جلوگیری کردند.
مثلا در پی افت شدید ارزش لیر در برابر دلار آمریکا،مردم ترکیه مقابل صرافی ها صف کشیدند تا دلارهای خود را روانه باز کنند،این اقدام به موقع مردم ترکیه به سود ملت و دولتشان تمام شدو کشورشان را رو ب جلو سوق داد.
زیبنده نیست برای ملتی مثل ایران و مردم نوع دوستی مانند مردم لرستان که در این شرایط بحرانی با خودزنی اهدافی که دشمنان در سر دارند را عملی کنند و شرایط نابودی خود را فراهم کنند.
با ورود به هفته دفاع مقدس و یاد آوری آن رشادتها و دلاوری ها ی قوم لر لازم است به خود یادآوری کنیم ما همان مردمی بودیم که حضورمان در هر میدانی باعث دلگرمی سایرین بود،اینجا و این جنگ اقتصادی هم دفاعی جانانه طلب می کند تا با عبور از آن فتح دیگری رقم بزنیم و کما فی السابق داغ بر دل دشمنان بگذاریم و مدیران هم وظیفه دارند با دلگرمی و اطمینان دادن به مردم و اقدامات رسانه ای و عملی، نگرانی ها را برطرف کنند تا شرایط هرچه سریع تر بهبود یابد.
منبع: پایگاه تحلیلی خبری سنگ نوشته
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.