غالامرضا نباتی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود از این باغ زیر کشت این محصول 23 هزار و 356 تن سیب پاییزه تولید و روانه بازارمصرف شود.
وی مجموع باغات بارور و غیر بارور سیب پاییزه را یک هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: به طور متوسط از هر هکتار اراضی باغی سیب 18 هزار تن محصول پاییزه برداشت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد بیان کرد: در بهار امسال به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ شکوفه های درختان سیب دچار خسارت شده و با کاهش 482 تن سیب پاییزه مواجه خواهیم بود.
نباتی اضافه کرد: این شهرستان دارای 636 هکتار اراضی باغی سیب گلاب است که از هر هکتار به طور میانگین 10 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته 33هزار و 171 تن انواع سیب در بروجرد برداشت و به مصرف شهرستان و برخی استانهای کشور رسیده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه بروجرد قطب تولید سیب درلرستان است، گفت: انتظار می رود امسال 35 هزار و 468 تن انواع سیب گلاب و پاییزه درشهرستان بروجرد تولید شود.
نباتی افزود: سیب تولیدی دربروجرد به دلیل آب وهوای مطلوب سالم ترین محصول بوده که تنها 9 هزارتن آن برابر با یک سوم درسردخانه نگهداری می شود.
وی اظهارداشت: درحال حاضربیش از 35 درصد جمعیت در قالب 22 هزارخانوار به صورت مستقیم دربخش کشاورزی شهرستان فعالیت می‌کنند.
شهرستان بروجرد با 68 هزارهکتاراراضی کشاورزی و15 هزارهکتاراراضی باغی سالانه 500هزارتن انواع محصولات زراعی و باغی به ارزش 10هزارمیلیارد ریال تولید می کند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.