به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی نقاط لرستان به لحاظ شرایط توپوگرافی امکان احداث سد مخزنی وجود ندارد، از این رو سال ها عملیات اجرایی هشت ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در استان از سوی شرکت آب منطقه ای آغاز اما به دلیل کمبود یا نبود اعتبار فعالیت این طرح ها متوقف و تعطیل شده بود.
وی افزود: محل تامین اعتبار ایستگاه های واشیان و چم مهر پلدختر، گرخشاب کوهدشت، اسماعیل آباد نورآباد، فیض آباد الشتر، نیله خرم آباد، کلکله و محمودآباد ازنا استانی و پمپاژ جایدر پلدختر ملی استانی است.
وی گفت: با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان در این استان ، ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی غیرفعال بعد از سال ها جان تازه ای گرفت و با حمایت های وی از طرح های حوزه آب ایستگاه های پمپاژ در لیست طرح های کلیدی و اولویت دار استان قرار گرفت و اعتبار قابل توجهی به آنها اختصاص یافت و تخصیص آنها نیز 100 درصدی شد.
میرزایی افزود: در اردیبهشت ماه امسال مناقصه ایستگاه های پمپاژ استان برگزار و با انتخاب پیمانکاران واجد شرایط عملیات تکمیلی ایستگاه های پمپاژ و شبکه های آبیاری و زهکشی آنها آغاز و فعال گردید.
وی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته ایستگاه ها در سال های 96-97 در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر بوده گفت: با تزریق اعتبار قابل توجه به ایستگاه های پمپاژ براساس برنامه زمانبندی دستگاه های پمپاژ در اسفندماه 97- 98 به بهره برداری می رسند.
این مسئول عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های یادشده در مجموع 10هزار هکتار اراضی دیم کشاورزی آبی و حدود پنج هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد می شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.