سید امین قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در نامه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به موسی خادمی استاندار لرستان نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری فرهنگی‌تاریخی ابلاغ شد.
وی بیان کرد: در این نامه ذکر شده است که 'در اجرای بند 12 از ماده 3 ”قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور“ مصوب 1367 و مواد مربوطه از ”قانون راجع به حفظ آثار ملی“ مصوب سال 1309 و نظام‌نامه اجرایی قانون آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی، تاریخی ”تپه برکه“ واقع در شهرستان چگنی، روستای برکه که به شماره 15729 مورخ 1385/5/8 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.
وی اظهار داشت:محدوده حریم اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، ”تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده“، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.
قاسمی گفت: در این نامه تاکید شده است که مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.
وی اظهار داشت: همچنین در نامه‌هایی جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر فرهنگی‌تاریخی تپه باقرآباد به شماره 4361 و بقایای یک کاخ ساسانی به شماره 899 به استاندار لرستان ابلاغ شد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.