به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در بازدید از کانون پرورش فکری استان و نمایشگاه خورشید بر نیزه اعضای این نهاد افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاستگاه بسیاری از بزرگان و اهالی عرصه فرهنگ و هنر کشور است که باید در استان نیز بیشتر دیده شود و والدین نسبت به بهره بردن فرزندان خود از این فرصت اقدام کنند.
وی کانون را مرکز ارائه آموزش های فرهنگی، ادبی و هنری دانست و بیان کرد: این نهاد در استان مشکلات زیرساختی دارد که امید می رود با برگزاری جلسه ای تخصصی درآینده نزدیک، بخشی از این مشکلات کمی و کیفی برطرف شود.
وی با تاکید بر همکاری مشترک کانون با برخی دستگاه های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه ها اظهار داشت: با توجه به مربیان تخصصی و توانمند کانون و شیوه ارتباط گیری آنان با اعضا، باید شرایط برای استفاده حجم گسترده ای از جامعه مخاطب این نهاد فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همچنین گفت: برپایی نمایشگاه های ویژه مذهبی به خصوص ایام محرم و صفر فرصت مناسبی برای آشنایی نسل امروز با ارزش ها و آرمان های والای اسلام است.
خجسته پور خواستار ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه های فرهنگی و هنری در استان شد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر باید با نگاه ظریف و مخاطب پسند به مشکلات جامعه بپردازند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان نیز گفت: نمایشگاه 'خورشید برنیزه' با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و بیان پیام و فلسفه قیام امام حسین (ع) ازاول ماه محرم درمعرض دید عموم قرار گرفته است.
محمدجوادمحمدی اضافه کرد: براساس پیش بینی و هماهنگی با آموزش و پرورش، تا پایان صفر نزدیک به پنج هزار کودک و نوجوان گروه سنی'ج و د' ازاین نمایشگاه بازدیدخواهندکرد.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه روایی در 2 بخش نمایشگاهی و عملیاتی با شیوه های خلاقانه شامل اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی و مسابقه و اجرای نمایش عروسکی با مضمون کودکان کربلا درمرکزفرهنگی هنری کانون شماره2خرم آباد واقع درخیابان ناصرخسرو، چهارراه دانش شامل ۹ غرفه برپا است.
در حال حاضر 34 هزار کودک و نوجوان عضو فعال مراکز کانون پرورش فکری لرستان هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.