استاندار لرستان دوران تحصیل دانش‌آموزان را شب‌های قدر ملت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سیدموسی خادمی در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی مهر ۹۷ که در دبیرستان امیرکبیر خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: امروز روز به یاد ماندنی اول مهر بوده و زمان وصل دانش به دانش‌آموزان در کشور ما به صورت رسمی است.

وی با بیان اینکه در رابطه با اهمیت آموزش و پرورش و لزوم توجه به این حوزه تاکیدات زیادی شده است، افزود: شعر زیبای" توانا بود هر که دانا بود" از چند صد سال پیش در ادبیات ما رواج داشته و امروز نیز دنیا به این موضوع رسیده که دانش قدرت است.

خادمی مهمترین بحث روز را اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه بر مبنای دانش عنوان کرد و گفت: هر جامعه‌ای که دانایی در آن اصل باشد و به دانش و دانشمندان اهمیت بدهد جامعه ای پیشرو خواهد بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه این جامعه می‌تواند بر جهان سیادت کند، ادامه داد: ما نیز باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی بیان کرد: اولین اولویت کشور، توجه به دانش و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است و بنیان‌گذاری این امر از مدارس شروع می‌شود.

خادمی تصریح کرد: در این مدارس باید به روش‌های دانش آموختن و تولید علم بپردازیم و در مدارس شیوه‌های تولید علم و تحقیق را یاد بگیریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید روش‌های رفتن به سمت مرزهای دانش را باید در مدارس به دانش‌آموزان یاد بدهیم، ادامه داد: در این مکان‌ها باید مهارت آموزی را تقویت کرد چون دانش با مهارت معنی شده و تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد دانش ایجاد شده‌ای داشته باشیم و نتوانیم آن را به تجارت و تولید انبوه تبدیل کتیم بی‌فایده خواهد بود بنابراین مهارت‌آموزی و توانایی انجام کارهای فنی نیز باید آموزش داده شود که جزو برنامه‌های اصلی است و خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

خادمی با تاکید بر اینکه جامعه‌پذیری، آشنایی با مسائل اجتماعی، ایجاد روح پرسشگری و مسئولیت اجتماعی در دانش‌آموز باید تقویت شود، گفت: دانش‌آموز باید به این باور برسد که آینده ایران در دل این مدارس رقم خواهد خورد.

استاندار لرستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما و دوران تحصیلتان شب قدرهای ملت هستید و آنچه در این مدارس رقم می‌خورد آینده ملت را تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدارس درست اقدام کنند و اهداف تعریف شده به خوبی انجام شوند آینده ملت تضمین می‌شود، درغیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

خادمی بنیان اصلی توسعه را بر آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نباید از هزینه کردن در این بخش هراسید چرا که سرمایه‌گذاری است و برای توسعه کشور مورد استفاده قرار  می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.