به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس و دوران هشت سال جنگ تحمیلی صحنه ای از عاشورا بود که رزمندگان با ذکر یا حسین (ع) شجاعت و شهامت را در برابر دشمن نشان دادند و شعار 'هیهات من الذله' امام (ع) شعار آنان در صحنه های نبرد حق علیه باطل بود.
وی با بیان اینکه 31 شهریور یک روز فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی است اظهار داشت: رژیم بعث عراق در این زمان تهاجم گسترده هوایی و زمینی به میهن اسلامی را آغاز کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد دفاع مقدس را دوران پرافتخار و غرور آفرین ملت بزرگ ایران دانست و گفت: برای نسل جوان امروز 2 سوال اساسی وجود دارد که چرا رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد و چگونه ملت و رزمندگان توانستند بر دشمن متجاوز پیروز شوند.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: ریشه حمله و تجاور رژیم بعث را باید پیروزی انقلاب اسلامی دانست چرا که پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57، معادلات سیاسی جهان و منطقه را عوض کرد.
وی ادامه داد: ابرقدرت غرب به سرکردگی امریکا و ابرقدرت شرق به سرکردگی شوروری سابق متوجه شدند انقلاب اسلامی یک قدرت معنوی و حقیقی دیگر بنام ' اسلام' را به دنیا نشان داد.
وی افزود: استکبار متوجه شد قدرتی در برابرش قرار دارد که توان مقابله با آن را ندارد به همین جهت سفارتخانه خود را به مرکز جاسوسی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اختصاص داد که دانشجویان انقلابی و پیرور خط امام با تسخیر لانه جاسوسی و گروگان گرفتن دیپلمات های جاسوس امریکایی اولین ضربه را زدند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: پس از شکست عملیات طبس، استکبار متوجه شد نمی تواند کاری از پیش ببرید و صدام را وادار به تجاوز و حمله کرد.
آیت الله میرعمادی افزود: حمایت همه جانبه امریکا از صدام برای حمله به ایران در تاریخ ثبت شده و این کشور با کمک های مالی، نظامی، اطلاعاتی و تبلیغاتی رژیم بعث را به حمله تشویق و زمانی که ایران از تجاوز صدام به شورای امنیت و سازمان های بین المللی شکایت کرد امریکا مانع بررسی و محکومیت متجاوز شد.
وی تصریح کرد: بنابراین ریشه جنگ تحمیلی قدرت انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و چند شکست پی در پی امریکا در برابر انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: استکبار همچنان که با پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی از ملت ایرن سیلی خورد در جنگ تحمیلی نیز متحمل شکست شد توان حمایت از صدام را نداشت چراکه پی برد عنصر پلید صدام نمی تواند در برابر ملت بزرگ ایران کاری از پیش ببرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید کشف شود و عناصر آن مورد مطالعه قرار گیرد، مردم و نسل جوان نیز باید با مطالعه تاریخ دفاع مقدس، ریشه های جنگ ،دستاوردها، رزم، شجاعت و شهامت رزمندگان را بررسی کنند.
آیت الله میرعمادی در پاسخ به چگونگی پیروزی ملت و رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: سه عامل اصلی نصرت و امداد الهی، وحدت انسجام، یکپارچگی مردم و حمایت آنان از نیروهای مسلح و در نهایت ولایت و رهبری این مهم را رقم زد.
وی تاکید کرد: امروز نیز با این سه عنصر برتمام مشکلات غلبه می کنیم چرا که انقلاب ما الهی است و هیچ گرهی نیست که با نصرت الهی و رهنمودهای ولایت و رهبری به دست ملت باز نشود.
وی اظهار داشت: باید انچه که در دفاع مقدس به دست آمده به عنوان یک تجربه گران سنگ در تداوم انقلاب مورد استفاده قرار داد چراکه امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ذلت و ذبونی استکبار و دشمنان نظام، اقتدار وامنیت مثال زدنی ایران در دنیا هستیم.
7264/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.