به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا انسانی خودخواه، مغرور و عهد شکن است که به هیچ یک از قوانین و معاهدات بین المللی پایبند نیست.
وی افزود: روحیه قدرت طلبی و زورگویی رئیس جمهور آمریکا نه فقط برای ایران بلکه برای تمام بشریت و تمام دنیا خطرناک است و همه کشورهای آزادیخواه و مستقل باید با همکاری همدیگر مقابل آمریکا بایستند.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه این قدرت طلبی ظالمانه آمریکا باید مهار شود، گفت: آمریکا طی 40 سال گذشته در مواجه با انقلاب اسلامی پی در پی شکست خورده است و تمام طرح و نقشه هایی که در منطقه را دنبال کرده نیز با شکست مواجه شده و نتوانسته در رسیدن به اهداف خود موفق باشد.
وی همچنین گفت: برنامه های امریکا اعم از طرح خاورمیانه بزرگ، کدخدا بودنش در دهکده جهانی، داعش و طرح های او در سوریه همگی با شکست مواجه شد و اکنون می خواهد با زور در منطقه نقش آفرینی کند و باید مهار شود.
امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس تحکیم موقعیت مردمی انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس مردم جنگ را اداره کردند و تداوم انقلاب نیز با حضور مردم در صحنه های مختلف بوده است.
آیت الله میرعمادی همچنین گفت: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزین بوده و امروز این دستاورد باعث تداوم مبارزه علیه نظام سلطه و استکبار جهانی است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس تقویت قدرت و موقعیت برتر ایران در منطقه است و امروز حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، انصار الله یمن و دفاع جانانه سربازان سوریه در برابر تروریست و تکفیری ها نتیجه تجربه هشت سال دفاع مقدس است.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاوردهای مهم دفاع مقدس استفاده از تمام ظرفیت ها در برابر حل مشکلات است، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس از تمام ظرفیت های موجود استفاده و پیروزی حاصل شد امروز هم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود می توان بر مشکلات و بخصوص مشکلات اقتصادی پیروز شد.
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: مهر ماه آغاز بهار آموزش و تربیت و حضو نسل جوان برای فراگیری علم و دانش و تربیت دینی است که این وظیفه سنگین بر عهده معلمین است.
وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص و با مهارت باید صورت گیرد گفت: متاسفانه آنچه که اکنون صورت می گیرد تولید مدرک است و به تربیت نیروی انسانی با مهارت کمتر توجه می شود.
امام جمعه خرم آباد افزود: نتیجه چنین رویکردی این است که امروز شاهد جوانانی بسیار با مدرک های تحصیلی هستیم که بیکار و فاقد مهارت کافی هستند.
آیت الله میرعمادی گفت: چنین رویکردی باید تغییر کند و باید تلاش شود نیروی انسانی متخصص و توانمندی را تربیت کرد که با مهارت خود بتواند اشتغال آفرینی کند.
امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام نهضت عاشورا گفت: بخش قیام عاشورا را امام حسین و یاران با وفایش انجام دادند و بخش دیگر این نهضت یعنی انتقال پیام و روشنگری آن را حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه روز 11 محرم بعنوان روز تجلیل از اسرا و مفقودین نام دارد اظهار داشت : اسرای نهضت حسینی الگوی اسرا و مفقودین دوران دفاع مقدس هستند و اسرای دوران دفاع مقدس با الگوی گیری از آنها با صبر و استفامت ضمن نشان دادن عظمت انقلاب اسلامی عزت نفس خود را حفظ کردند.
امام جمعه خرم آباد افزود: اسرا بعنوان پیام رسانان انقلاب اسلامی و اسطوره های مقاومت در سخت ترین شرایط و شکنجه ها پای انقلاب ، ولایت و رهبری ماندند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.