استاندار لرستان گفت: درخواست داریم جلسه ستاد تسهیل ملی مخصوص استان لرستان تشکیل شود تا بتوانیم بسیاری از مسائل استان را برطرف کنیم.

به گزارش ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه بررسی موانع و مسائل واحدهای صنعتی شهرستان دورود اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیر مسائل استان به صورت جدی هستند و این سفر مخصوص این سه شهرستان طراحی شده بود و بازدید از سایر شهرستان های استان نیز در آینده نزدیک طراحی و مسائل و مشکلات خاص آن شهرستان ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این سفر دو طرح بزرگ صنعتی سیمان ازنا و تولید آلیاژ منیزیوم کلنگ زنی شدند و به سرعت اجرا خواهند شد.

خادمی با اشاره به صحبت‌های فرماندار و نمایندگان‌شورای اسلامی حاضر در جلسه، گفت: درخواست داریم جلسه ستاد تسهیل ملی را مخصوص استان لرستان تشکیل دهید و مسائلی را که در این جلسه مطرح را بیان کنیم، می توانیم بسیاری از مسائل استان را حل کنیم.

استاندار لرستان گفت: تعداد از واحدهای توسعه ای مانند ایمیدرو و ایدرو در حوزه صنعت و معدن هستند که فلسفه وجودی آن ها این است که مناطقی که از لحاظ صنعتی کمتر توسعه یافته هستند سرمایه گذاری کنند، انتظار ما از این وزارت این است که چند طرح در استان داریم که عمدتا از مرحله توجیه اقتصادی عبور کرده اند و حتی مذاکرات آن ها با سازمان های توسعه ای انجام شده، ازجمله طرح گاورستن الیگودرز، طرح هیدراته پلدختر و طرح لاستیک سازی و خواستاریم دستور تصویب آنها داده شود،.

خادمی تصریح کرد: یک سری طرح صنعتی در سطح استان داریم که هنوز بلاتکلیف هستند که امیدواریم فکری به حال آن شود.

وی با اشاره به اینکه کوچک بودن شهرک های صنعتی مشکل دیگر صنعت استان لرستان است، عنوان کرد: اگر متراژ شهرک های صنعتی استان را جمع بزنیم احتمالا به اندازه یکی از شهرک های صنعتی شهر یزد نمی شود، انتظار داریم با دستور شما تامین منابع انجام شود که بتوانیم یک یا دو شهرک صنعتی 200 الی 300 هکتاری در استان ایجاد کنیم که بتوانیم بستر لازم برای توسعه را در استان ایجاد کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سنگ یکی از استعداد های استان است و تعداد زیادی معادن سنگ بری در استان اسجاد شده است، گفت: این واحدهای تولیدی کاملا عقب افتاده هستند و مصرف انرژی آنها بسیار بالاست، نمی توانند رقابت کنند، پیشنهاد من تهیه طرح نوسازی این واحدها، مانند طرح نوسازی نساجی بروجرد را انجام دهیم، ضمن اینکه ما صنایع پایین دستی سنگ را در استان، به ویژه پودر سنگ را، شروع کردیم.

وی افزود: در قانون داریم که جایی که بخش خصوصی از دولت طلبکار است با جایی که به دولت بدهکار است تهاتر صورت بگیرد، اما در جایی دیگر داریم دولت از سیمان طلبکار است و سیمان از پیمانکاران دولت طلبکار است، اگر بتوانیم طرحی را تهیه کنیم که در واقع سیمان مورد نیاز طرح های توسعه ای آب، برق و گاز را توسط کارخانه سیمان تهیه شده و از طرف دیگر هزینه آن جایگزین هزینه انرژی در کارخانه سیمان شود، که می توان برخی از مشکلات را به این طریق حل کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان دورود یکی از شهرستان هایی است که واقعا از لحاظ بیکاری، آسیب های اجتماعی و مسائلی که در سال 96 پیش آمد، جزء شهرستان هایی است که نیازمند توجه ویژه است.

خادمی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات کارخانه سیمان دورود حل شده، عنوان کرد: تصور من این است که سیمان دورود حالت نمادین در شهر دارد و شهر براساس سیمان شکل گرفته، و ما باید با نگاه ویژه این کار را جلو ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.