در ادامه این مطلب آمده است: آنچه در این مراسم‌ها و بعد از پخش نذری در مکان‌های سوگواری امام حسین (ع) قابل‌توجه است، ظروف یک‌بار مصرفی است که در سطح خیابان‌ها ریخته شده و حال این رفتگر محله است که باید سطح شهر را نظافت کند و هر کس این صحنه را مشاهده کند با خود خواهد گفت آیا این کار، کار شیعیان و پیروان دینی به نام اسلام است که پیامبر آن‌ها فرموده است 'نظافت و پاکیزگی جزئی از ایمان است'.
واقعیت این است که در این ایام، ریختن زباله‌های ناشی از نذورات مردم در معابر شهر، به یکی از مشکلات حوزه شهری تبدیل شده بود. ریختن زباله یعنی افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع‌آوری و دفع زباله و گاه پاک کردن آن از چهره شهر به زمان نیاز دارد.
هر چند طی سال‌های اخیر شاهد مراعات بسیاری از مردم و همچنین اقدامات خوبی توسط انجمن‌های مردم‌نهاد و دوست دار محیط زیست در این خصوص هستیم، اما آمارها حکایت از دو برابر شدن حجم زباله‌های شهری در این روزها دارد؛ حال‌آنکه توان شهرداری برای جمع‌آوری زباله از خیابان‌ها و معابر، محدود و ثابت است.در واقع با ریختن زباله نوعی مزاحمت برای برادر دینی خود ایجاد می‌کنیم.
از همه عزاداران حسینی تقاضا داریم نسبت به رعایت نظافت در معابر و خیابان‌های شهر توجه داشته باشند و شهرداری را در ارائه‌ خدمت بهتر و ارزنده‌تر به شهروندان یاری کنند. به احترام عزای امام حسین (ع)، از ریختن زباله، ظروف و لیوان‌های یک‌بار مصرف در خیابان خودداری و زحمت رفتگران خدمتگزار را کم کنید.
منبع:پایگاه خبری یافته
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.