رضا آریایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که با هجمه های نظامی نمی تواند انقلاب را از پا دربیاورد به همین دلیل مولفه و عوامل پیروزی انقلاب را شناسائی و برنامه ریزی برای تخریب را شروع کرده، غافل از آنکه ملت ایران موقعیت شناس و دشمن شناس بوده و همواره زمینه یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم می کند.
وی با اشاره به ایثار و وفاداری یاران امام حسین (ع) در کربلا گفت: عاشورا، روز فداکاری ، جوانمردی ، تجدید عهد و پیمان یاران امام حسین (ع) با آن حضرت تا پای جان بود و قیام عاشورا، درس ایستادن در برابر دشمن و ذلت ناپذیری را همراه با اخلاص و تقوا به دنبال داشت.
فرماندار بروجرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام گیری از مکتب عاشورا در طول 40 سال گذشته از سوی کفر و استکبار جهانی مورد هجمه های مختلف قرار گرفته اما آنچه این انقلاب را از همه بحران ها عبور داده و امروز به نظامی مقتدر تبدیل کرده پیروی از مکتب عاشورای امام حسین (ع) است.
آریایی گفت:برای سالم سازی نظام اداری و بهبهود تعاملات منطقه ای و بین المللی باید به امام حسین(ع) و عاشورا تاسی کنیم.
وی امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین پیام نهضت عاشورا دانست و بیان داشت: باید عاشورا را عاشورایی برپا کنیم و در مراسم های مربوطه، با دوری از خرافات در شان و منزلت این قیام بزرگ، نوحه سرایی کنیم.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد اقامه نماز ظهر عاشورا را لبیکی دیگر به سالار شهیدان دانست و گفت: انتظار می رود همه عزاداران حسینی با اقامه نماز ظهر عاشورا در راستای احیای فرهنگ عاشورا ، فلسفه قیام کربلا ، احکام الهی، دین نبوی و حکومت علوی گام بردارند.
6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.